De logica van een NS machinist

Zondag 18 juni 2017. Utrecht Centraal 14.26 uur.  Wat is de reden dat u hier stopt en niet bij dat bord verderop? Daar staan ook reizigers. ‘Hier staat ook een bord’   Aha, vandaar de chaos bij de NS en verwarrende informatiestromen door uw collega’s. ‘ Meneer, deze trein gaat naar Groningen via Maastricht en Den Helder. Overstappen in Termunterzijl.

NS: Nog Stommer ! Binnenkort…. de vierkante wielen en een nitwit als machinist. De eikel!

Nummer 22

About Nummer 22

Oprichter van het Absurdisch Verbond met als mede lid en co oprichter Kees Schilder "Paco Painter"en zijn andere alter ego's. Albert Camus aanhanger! Prof.dr.mr.ir. R. Leijdecker (1955) van het O.I.L. Onderzoeks Instituut Leijdecker is een alter ego, waarnemer, beschouwer en publicist over maatschappelijke ontwikkelingen met een knipoog.
Bookmark the permalink.

14 Responses to De logica van een NS machinist

  1. KawaSutraKawaSutra says:

    Schrijven is schrappen.
    M.i. een beetje teveel want ik snap de helft niet, maar dat zal aan mij liggen.
    Geef mij maar zo’n treinverbinding. Dan kun je nooit de verkeerde pakken.

  2. Nummer 22Nummer 22 says:

    Het was de arrogantie van deze machinist! Verderop stonden passagiers die meters moesten lopen om de 1e coupé te bereiken. NS? No Service. Ik stelde een simpele vraag.

    Wat is de reden dat u de plaatsbewijzen controleert?

    Wat denkt u dat nu het antwoord zal zijn?

    Kies uit:
    O ik controleer nu ook uw vervoersbewijs
    O ik doe maar wat
    O u zit in de trein
    O u staat in de trein
    O u ken ik
    O het is warm
    O wie is u
    O ik moet iets te doen hebben
    O ik kan niets anders
    O wat denkt u zelf?
    O anders (vul.zelf in naar eigen gevoel)
    😁

  3. van Gellekomvan Gellekom says:

    Als ik zeg: respect. En dan meteen erachteraan: NS. Zeg ik dan iets heel raars of valt het mee?

  4. NicoleS says:

    Een echte 22😉leuk!

  5. ArtaArta says:

    Ook wat mij betreft had hier meer detail in gemogen voor de niet boze lezer! 😊

    • Nummer 22Nummer 22 says:

      De details:
      Perron 19 A,machinist met een blank uiterlijk,leeftijd tusseen 40 en 50 jaar. Brandende zon, volle trein en vol perron. Type machinist: eikel

  6. Schrijven is niet altijd schrappen. Soms zit iets in het hoofd van de schrijver, maar nog niet volledig op papier, en alleen de lezer mist iets. De schrijver niet. 🙂

    Hij is leuk, als een puzzel, vind de ontbrekende stukjes… Dat ging prima, maar dat is niet voor iedereen prettig lezen. Als je veel gebruik maakt van ov dan is het idd een groot vraagteken wat chauffeurs of machinisten drijft. Waarschijnlijk enkel de motoraandrijving. Verder niets.

    • Nummer 22Nummer 22 says:

      OK, begrepen. Het reizen met de NS op een zondagmiddag 18 juni 2017 werd al een beproeving op Schiphol. Ik las op de borden in de centrale hal het volgende: Trein richting Nijmegen rijdt niet. En nog vele meldingen. Gevolg: op perron 1 en 2 reizigers, waarvan de meederheid met koffers, tassen, rugzakken die aan de – in NS kleding gestoken- informatiebronnen vroegen wat al op de borden stond’Gaat deze trein niet naar Nijmegen?’ Nee, meneer u moet om 14.48 de trein naar Utrecht nemen en daar overstappen naar uw eindbestemming’ dus,ik herhaal…..
      In Utrecht… nou ja, ik herhaal dat maar niet. Zie het gezicht van de machinist zo voor me 🙁

  7. Bruun says:

    Ik vind het een beetje verwarrend stuk. Precies wat ES zegt, ik mis cruciale informatie die wel in jouw hoofd zit, maar niet op (virtueel) papier staat. Jammer, want het onderwerp leent zich uitstekend voor een leuke column. Voortaan even afkoelen voordat je instuurt? 😉

Geef een reactie