‘ U spreekt met Deborah van verzekeringsmaatschappij Waardevol, waarmee kan ik u van dienst zijn?’
‘Mijn fiets is gestolen terwijl deze op slot stond, zorgt u voor een nieuw vervoermiddel?’
‘Bent u bij ons verzekerd?’
‘Ja natuurlijk, anders zou ik u niet bellen.’
‘Wat is uw polisnummer?’
‘10000222’ ‘Gaat het om een nieuwe fiets?’
‘Niet helemaal, hij was een jaar oud en de vervanger van een andere gestolen fiets.’
‘Oh, dus dat overkomt u vaker, dat ze uw fiets stelen?’
‘Ja, wie niet zou ik zeggen.’
‘Mijn fiets is nog nooit gestolen, meneer.’
‘Heeft u geluk gehad, maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag, vervangt u die fiets?’
‘Heeft u de polisvoorwaarden gelezen?’
‘Nee, bellen is wel zo makkelijk.’
‘Dus u laat mij de polisvoorwaarden lezen?’
‘Dat is uw werk toch, u heeft daar verstand van. Ik betaal alleen de premie en neem aan dat het verder wel goed komt. Daar ben je tenslotte voor verzekerd, om zonder zorgen te kunnen leven.
En weet u het al, kan ik een andere fiets gaan kopen?’
‘Zo werkt dat niet bij onze maatschappij, meneer. Hier staat dat u, met de premie die u betaalt, slechts één keer in aanmerking komt voor de vervanging van een fiets.’
‘ Mooie verzekering is dat, heb ik dus een jaar voor niets betaald. Geeft u mij dat geld dan maar terug mijn banknummer is…
‘Dat zal niet gaan, dat geld houden wij, het feit dat ik met u aan de telefoon zit kost ook geld, dat begrijpt u.’
‘Ik begrijp helemaal niks, ik wil mijn geld terug en zeg meteen de verzekering op.’
‘Er is een opzegtermijn van een jaar en dat is net opnieuw ingegaan, u zit nog een jaar aan deze fietsverzekering vast. Staat allemaal in de kleine lettertjes, meneer. Ik wens u nog een prettige dag, oh ja en vergeet niet aangifte te doen van uw gestolen fiets.’


Ferrara

Wie sturen kan zeilt bij elke wind

12 reacties

Sagita · 6 februari 2013 op 14:13

Vreselijk! Niet de column maar het onderwerp. In de balk links wordt me aangeraden om nu aandelen bij SNS Reaal te kopen!!! Zijn nu voordelig, maar ja wat krijg je er voor terug? Zeker geen gestolen fiets!
Groet Sa!

Harrie · 6 februari 2013 op 14:17

Boehhhh. Om te huilen. Ik ken alleen maar bandenpech. Ook dat is erg.

pally · 6 februari 2013 op 14:45

Om te lachen en te huilen tegelijk, Ferrara! 😥 😀

groet van pally

Yfs · 6 februari 2013 op 16:31

Een goed neergezet ‘gevalletje’ waar je nekharen van overeind gaan staan. Door de onbeleefde houding van de beller kon ik weinig sympathie opbrengen voor deze.

Geirriteerd gelezen! 😉

Nachtzuster · 6 februari 2013 op 16:44

😆 😆 Als dit echt waar is, dan is het om je hoed op te vreten. Als dit fictief is, zie lachsmily’s. Leuk gedaan, Ferrara!

SIMBA · 6 februari 2013 op 16:49

Dit kán toch zeker niet echt waar zijn he…..té erg!

Pierken · 6 februari 2013 op 18:43

Heette ze toevallig Deborah Verhoeven, F? Uit Scheveningen? Dat zou veel verklaren. En was het de elektrische fiets? Die met de juiste actieradius? Das dan dubbel bud. Ik vind dit een heerlijk herkenbare column. Ik kam hierbij de nekharen met een riek, want net zo goed o zo de realiteit tegenwoordig. Dat blijkt al uit de reacties. Goed beschreven, Ferrara :duimop:

Chi_Dragon · 6 februari 2013 op 19:16

:wave: Chapeau!

Meralixe · 7 februari 2013 op 18:02

Zo werkt dat niet bij onze maatschappij, meneer.

Meneer? :eh:

Ferrara · 7 februari 2013 op 19:28

Ja, je hebt een punt Meralixe.
Ik zal het nu na al die aardige reacties, waarvoor dank, en halverwege de frontpagina maar opbiechten.
Het hele pechverhaal komt uit mijn duim.

Meralixe · 7 februari 2013 op 19:50

Hm… dat was de pot…
Nu de bloemen… Sterk, met een uit de duim gezogen verhaal emotionele reacties van medeleven los peuteren! :lach: 😉

arta · 9 februari 2013 op 15:39

Echt heel leuk geschreven, Ferrara, ik dacht ook dat het écht was, haha.

Geef een reactie

Avatar plaatshouder