Zo een paar uurtjes voor het begin van 2007 ontkom ik er niet aan, ook ik moet terugkijken op het afgelopen jaar. Gelukkig heb ik vanavond even de tijd, want waarschijnlijk ben ik de enige twintiger zonder plannen voor oud en nieuw, het beloofd gewoon een ouderwets avondje op de bank te worden bij pa en ma. Kan het saaier? Ja dat kan, ik kan namelijk ook net als al die irritante cabaretiers gaan terugblikken op het jaar. Hou je vast, hier komt 2006 volgens Yannick. Het begon goed in februari van dit jaar toen eindelijk de bussen eens op tijd reden. Ik wist niet wat mij, als OV-junk overkwam. Toen 4 keer achter elkaar de bus kwam waar en wanneer ik hem nodig had. Dat is nog eens service! Later vernamen we dat een 15 jarig jochie tot vier keer toe een bus gejat had om er mee rond te touren en mensen te vervoeren. Uit wraak hebben de chauffeurs in Brabant afgelopen oktober dagen lang niet gereden. De 15 jarige Doetinchemer is inmiddels een paar loonschalen gestegen.

Uiteraard was er ook weer genoeg seks in 2006, personeel van defensie werd op een parkeerterrein gefilmd terwijl men elkaar rugdekking gaf. Later heeft de kieper van ADO zich hierdoor laten inspireren tijdens het filmen van zijn nieuwe verdedigingstactiek, meer verdediging achter op de flank met wat vrouwelijke elegantie. Hij was echter niet de enige die aan homevideo’s deed. Ook van Harrie Potter dook op het internet een filmpje op waar hij druk met zijn toverstok zwaaide en Hermelien op een andere bezem vloog.

Om nog even in het vlees te blijven. Gelukkig hadden we dit jaar geen voedselcrisis als Gekke/varkens/koeien/pest/vogels/klauw/ziekte/zeer. (doorhalen wat niet van toepassing is.) Het enige probleem met voedsel was dat Verdonk alle negerzoenen het land uit gezet heeft. Ayaan heeft beloofd te kijken of ze misschien ook naar de VS zijn vertrokken.

In “de States” zijn ze inmiddels al weer een heel eind met het heropbouwen van de olie-industrie in de golf van Mexico. Hierdoor was het niet nodig om dit jaar weer een olierijk land binnen te vallen. Over een tijdje zal Bush nog eens in New Orleans gaan kijken hoe het met de mensen gaat, verwacht wordt dat zij bij de volgende presidentsverkiezingen op de democraten gaan stemmen.

Ook Nederland stond dit jaar internationaal in de spotlight, de nieuwste nationale talentjes, “Pomme en Kelly” veroverde google idol. Weer terug naar de andere kant van de oceaan, daar kreeg Mr. T, a.k.a. BA-baracus eindelijk zijn langverwachte en lang versmachte talkshow, wellicht moet talpa deze show maar overnemen, de A-team generatie zit vast te springen om iets anders dan de makeovers op eilanden met de vrouw van een ander die we nu voorgeschoteld krijgen.

Dan het WK, ik weet niets van voetbal dus kan er niet veel nuttigs over vertellen, behalve dan dat er door het verplicht inleveren van de leeuwen-hose voldoende reserveballen beschikbaar waren. Ook deze zomer hadden Andre en zijn broeders bij de Christen Unie het nog rustig, zo zonder die formaties. Het jaarlijkse partij uitje op 6-6-6 is helaas om veiligheidsredenen afgelast. Later deze zomer zijn de heren wel nog allemaal naar het zwembad geweest.

Want wat was het heet! Ik heb gezweet op plekken waar ik niet wist dat ik zweten kon. Inmiddels staat al vast dat het dit jaar een van de warmste jaren is geweest. Ook dit jaar was dat weer desastreus voor de landbouw. Eerst was het te heet, een maand later was het te nat. Al Gore heeft er een mooi filmpje over gemaakt. Vol met twijfelachtige en vreselijk overtrokken conclusies, maar hij moet wel. Aangezien de gemiddelde Amerikaan echt niet slimmer is dan Bush. Terwijl ze daar toch echt maar eens moeten stoppen zo veel CO2 te braken en eens mee gaan doen met Kyoto. Misschien een goed voornemen voor 2007?

Uiteraard viel ook het kabinet weer, maar verkozen we Balkenende gewoon weer tijdens de verkiezingen. Met CDA en Christen Unie in het parlement wordt verwacht dat het komende jaar wat vromer zal zijn dan het afgelopen. Ik loop met het idee een pool te gaan maken waar je kunt inzetten op de datum waarom Balkenende IV valt, of de SP een staatsgreep pleegt.

Dan zijn we inmiddels toch al weer in de periode van het oliebollen en hondendrollen eten aangekomen. We hebben een heerlijk warme winter en een dictator minder. Waarschijnlijk wordt 2007 net zo saai. Allemaal een prettige jaarwisseling vanuit de woonkamer bij mijn ouders.

arta · 2 januari 2007 op 17:14

Jij ook de beste wensen!
Leuke vondsten, en niks mis met de woonkamer van je ouders, toch?
Met plezier gelezen!
🙂

Dees · 2 januari 2007 op 19:09

Lekker leesvoer. Fijn 2007!

Li · 2 januari 2007 op 22:01

Prettige jaarwisseling Yannick. Leuk om weer eens iets van je te lezen. Schrijf eens vaker. Een toekomstoverzicht bijvoorbeeld 🙂

Li

pally · 3 januari 2007 op 11:52

Grappig geschreven jaaroverzicht vanuit de ouderlijke bank, Yannick.
Pally 🙂

Chantalle · 4 januari 2007 op 00:39

Heerlijk om te lezen. Heb nog steeds een grijns op mijn gezicht 😉

Bitchy · 6 januari 2007 op 07:48