Maarten ik ben een groot bewonderaar van jou, je rust, je humor, het speels gemak waarmee je je in elk gesprek mengt en het feit dat je nooit een blad voor je mond neemt. Ik heb alles gezien wat er maar te zien valt van jou. Zelfs die robot heb ik getolereerd voor de slimste mens en RTV Utrecht laat de bedaarde bejaarde zien die er blijkbaar ook in je zit.

Maar ik ga ook geen blad voor mijn mond nemen want op een aantal punten ben ik het volledig met je oneens.

Om te beginnen Sylvana Simons: een neger is een neger en een blanke is een blanke. Dat mens doet werkelijk niets anders dan goedbedoelende mensen een schuldcomplex aanpraten en zo xenofobie in de hand werken. Jammer voor DENK want met een andere roerganger had ik ze best een paar zetels gegund. Per slot van rekening heeft de PvdA kiezersbedrog gepleegd door tegen het ritueel slachtverbod te stemmen en hebben ze voor mij dan ook voorgoed afgedaan.

Het tweede waar ik het niet mee eens ben is jouw opvatting over de PVV. Toegegeven Wilders is een schreeuwlelijk en toegegeven hij heeft een zootje ongeregeld om zich heen verzameld. Denk bv aan die pornobaas Sharp die achter legio in beslagnames van huizen zit.

Dit neemt niet weg dat de PVV net als de SP voor Nederland gaat. Op de belangrijkste punten zijn ze het eens. Wat die Marokkaanse jongeren betreft heeft Wilders echt ongelijk? Ben jij nog nooit in een nachtkroeg geweest? Je hoeft maar een vrouw aan te kijken en je hebt keet.

Ten slotte maar zeker niet de minste. De tweede wereldoorlog. Hitler was een integer en authentiek man en die oorlog was noodzakelijk. Eerst moest het nog erger worden, het Kennan plan, voor het onder Trump uiteindelijk de goede kant op gaat. Zoals Noam Chomsky zei volgens de principes van het Neurenberg tribunaal zou elke naoorlogse president zijn opgehangen.. Als Amerika specialist hoef ik je vast niet te herinneren aan de praktijken van de CIA en de praktijken van economic hitmen die oa Indonesie en de Filipijnen gedestabiliseerd hebben, of Oost Timor.

In 1923 heeft Hitler al een staatsgreep gepleegd en ook toen was al bekend wat voor iemand hij was maar wat heeft Adenauer gedaan? Toen hij in 1933 aan de macht kwam zijn Einstein en Thomas Mann Duitsland uitgevlucht maar wat heeft de Rothschild familie gedaan om Joden Duitsland uit te helpen. Pas met de invasie van Polen dus zelfs na de reinheitsgeboten en na de Kristallnacht zijn Joden op de vlucht geslagen toen het al veel te laat was. Wat heeft de wereld gedaan om Hitler te stoppen behalve protesteren? Niets!

Begrijp me goed ik heb een Joodse vriendin gehad, een Roma prinses achter me aan, homo vrienden, ik ben visueel en auditief gehandicapt en psychiatrisch patient. Maar ook de Roma’s en de homo’s hebben de kans gehad Duitsland te verlaten. Wat hij gehandicapten, ouden van dagen en psychiatrisch patienten aangedaan heeft is niet te vergeven. Voor je Hitler veroordeeld zou je echter eerst eens naar lui als Stalin, Mao en Pol Pot moeten kijken die hun eigen volk afgeslacht hebben..

Maar net zoals de Mexicanen een groot probleem voor de VS zijn waren de Joden een groot probleem voor Duitsland. Ze hadden al het kapitaal ze weigerden te integreren ze hadden de goede banen en het waren de intelligentsia. Je weet wel de reden dat Duitsland niet de atoombom heeft.

Ik hoef het jou niet te zeggen maar voor de goede orde. Hitler heeft de infrastructuur op orde gebracht, hij heeft de automobiel en de staalindustrie op poten gezet en uiteraard is een oorlog een impuls voor de schatkist.

Categorieën: Algemeen

21 reacties

Arta · 3 mei 2018 op 20:42

Poeh! In mijn visie is elk mens een wereldburger en is iedereen gelijkwaardig. Dat gezegd hebbende moet ik kwijt dat ik het hardgrondig oneens ben met jouw visie. Op het moment dat een persoon massamoordt is er geen enkele daad die dat feit kan vergoelijken.

Maarja… Stoor je niet aan mij. Ik ben maar een vrouw en die kunnen niet denken, toch?

emaessen · 3 mei 2018 op 22:28

Geen reactie van Dhr Blubbers? Merkwaardig. Ik vind persoonlijk Arte dat er geen enkele reden is waarom Geert Mak deel 2 van in Europa uitsluitend aan de tweede wereldoorlog besteed. Nee, ik ben het beslist niet met je eens want waarom zou Hitler, die dus wel degeljik enorm goede dingen voor Duitsland gedaan heeft erger zijn dan een Hutu leider of Milosovic of Pol Pot of Mao of Stalin, die gegarandeerd zeker massamoordenars waren zonder ook maaar iets nuttigs voor hun lad gedaan te hebben? Verder ben ik het volledig met jouw constatering eens dat je niet kunt nadenken want, zoals te doen gebruikelijk hier, kam je me af zonder op ook maar enig argument in te gaan. Heb jij bijvoorbeeld ooit iets van Noam Chomsky bekeken? Heb jij de naam Kennan soms opgezocht? Heb jij ook maar enig idee wat de CIA zoal uitgespookt heeft? NEE dus!

Overigens gaat open brief dl 2 er niet komen want dat is een betoog dat Trump de beste president sinds Anraham Lincoln is wat grondig onderbouwd is. Uiteraard verdiende hij bij de inauguratie al de nobelprijs want toen al had hij 2.300.000 negers aan een baan geholpen wat meer is dan Obama in 8 jaar tijd. Nu wil Zuid Korea hetzelfde voor een ander wapenfeit wat bij zijn inauguratie ook al zonneklaar was. Overigens is het grootste probleem van de wereld nog altijd Israel juist omdat de Joden misbruik maken van deat Holocaust verhaal wat de overlevenden uit de kampen beslist niet doen want die mensen zijn wijs en integer. Wat doet Trump daar? Precies wat hij moet doen hij houdt zich namelijk afzijdig en Iran lost zich vanzelf wel op, lees anders the guardian van gisteren maar.

    Arta · 4 mei 2018 op 00:09

    Je onderschat me….

    Het is dat ik een groot voorstander van vrijheid van meningsuiting ben en de huid heb van een olifant… ???

    *edit*Toevoeging: Mijn eerste reactie is een duidelijke. Let’s agree to disagree.

      emaessen · 4 mei 2018 op 00:34

      Nou die vrijheid van meningsuiting heb ik dus gebruikt, nou jouw reactie nog.

Karen.2.0 · 3 mei 2018 op 22:53

Ik ben nu wel klaar met het lezen van je stukjes.

emaessen · 3 mei 2018 op 22:56

Nog zo’n “YES we can!” verhaal nu zijn er verhalen bekend van mensen die uit Guantanomo Bay komen. Nee Trump sluit, volkomen terecht, niet Guantánamo Bay want er zij NU wel degelijk terroristische aanslagen in de VS of dacht je dat die twee op times square kattepis zijn? Daar zijn op oudjaarsdag “slechts” een half miljoen mensen en Al Qaeda kan echt wel aan semtex komen. Maar volgens mij had Obama wel een bepaalde verkiezingsbelofte waar niets van terecht is gekomen.

Over dat WALL WALL WALL verhaal valt ook wel iets meer te zeggen. Trump is namelijk niet verantwoordelijk voor NAFTA want dat was Bush sr. Ook zonder NAFTA is immigratie van Mexicanen een groot probleem want dat was het voor de tweede wereldoorlog al of lees anders “The long goodbye” van Raymond Chandler maar eens. Over de kosten kun je van mening verschillen op twee dingen na dan. Trump excelleert in losse flodders die geen zak met zijn beleid te maken hebben, hij heeft namelijk maling aan de pers en terecht. Verder sluizen al die busladingen Mexicanen die binnenstroomden bakken met geld het land uit naar familie in Mexico.

Trump is een isolationist en financiëel onafhankelijk. Dat laatste betekend dat hij de eerste president sinds de federal reserve in 1933 werd opgeheven die beleid in plaats van oorlog kan voeren.

emaessen · 3 mei 2018 op 22:58

De dames hebben bblijkbaar moeite met nadenken want ik ben ook wel klaar met posten.

Mien · 3 mei 2018 op 23:23

Dit gaat te ver. Mij ben je ook kwijt nu.

Nummer 22 · 4 mei 2018 op 08:31

Adenauer aan de macht in 1933?

Met een omweg deel je jouw gedachten en goedpraterij, vergoeilijkt dictators en opdrachtgevers tot massamoord en vernietiging van andersdenkenden, ras, sexe, religie, politieke overtuiging.

En dat… deel je hier? Te triest en kom nu niet aan met vrijheid van meningsuiting.

emaessen · 4 mei 2018 op 08:58

Fijn meneer Blubbers dat u ook geen mening heeft. Overigens zei ik niet 1933 maar 1923. Waarom zou ik overigens geen gebruik mogen maken van mijn vrijheid van meningsuiting en wat bezielt jullie, stelletje psychopaten, om elke verdere post compleet te negeren?

    Mien · 4 mei 2018 op 09:08

    Vrijheid van meningsuiting, also sprach Naomi.

    Arta · 4 mei 2018 op 11:17

    Eric, gebruik maken is iets anders dan misbruik maken.

    Vanuit mijn rol als redactie dit bericht:
    -Je stopt met schelden op jouw medeschrijvers. (Op het moment dat men anders denkt dan jij wil dat niet zeggen dat men psychopaat is)
    – Reageren op stukken is een recht, geen plicht
    -Je noemt schrijvers bij de door hen gekozen schrijversnaam
    – Lees de huisregels eens en houdt je eraan

    Ik tolereer geen uitspattingen meer van het kaliber hierboven getoond.

    Niet eens met dit bericht? Mail redactie@columnx.nl, want verdere off-topic reacties hier worden verwijderd.

emaessen · 4 mei 2018 op 10:33

Is er hier iemand die ooit van Donald Trump gehoord heeft? Mien, Arte, Karen en Dhr Blubbers overduidelijk niet.

Nummer 22 · 4 mei 2018 op 13:27

Wie is Blubbers? Lees jouw zin maar s na….1923, 1933 what’s . Msbruik van VvM voor t eigen gelijk…

emaessen · 4 mei 2018 op 15:40

Fijn, nu mag ik zelfs van Arte iets zeggen. Ik negeer jou niet voor niets want ik moet het eerste positieve of zelfs maar zinnige van jou nog lezen. Ik had het wel degelijk over de coupe want in 1933 won Hitler namelijk de verkiezingen. Bedankt dat je mij op een type fout wijst.

Ruud Lubbers kon zijn poten niet thuishouden net als jij van je toetsenbord.

@Arte mocht je tere zieltje beschadigd zijn raad ik je aan je site bij te houden want exact dezelfde opmerking heb ik al een keer eerder gemaakt over een onderwerp wat meneer blijkbaar ook niet interesseerde. Het verbaast me niets dat niemand hier van Trump gehoord heeft. Wat jou betreft bedankt dat je mijn email on site en die in je mailbox weggeflikkert hebt.

Nummer 22 · 4 mei 2018 op 20:26

Heer Maessen, 1 vraag rest mij nog aan u.

Wat is uw reden om uw mening zo aan ons te willen opleggen vanuit aannames. Uw woorden en zinnen te hebben gelezen en dan opeens met Ruud Lubbers aan te komen, geeft mij gevoel dat u gefrustreerd in het leven staat dat mogelijk te maken zou kunnen hebben met een uw trauma’s uit het verleden. Gelet en gelezen uw aanvallende reacties op de mening van een ander noopt mij u aan te raden deskundig hulp te zoeken en de pschychotherapie dat mogelijke voor u een openbaring zal worden.

Reageren op uw columns is voorbij. Het gaat u goed. ‘Wat u wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet!’

emaessen · 4 mei 2018 op 20:34

Bijdrage succesvol verwijderd door redactie

Robert · 5 mei 2018 op 11:42

Grappig hoe de meute in de val van deze wat schreeuwerige en weinig subtiele poging tot satire trapt (wat op zich al satire kan zijn). Het is een misverstand er vanuit te gaan dat columns persoonlijk opvattingen weergeven. Ware dat het geval, dan kan ik ook wel stoppen!

    Lianne · 5 mei 2018 op 15:02

    Ik betwijfel echt of dit als satire bedoeld was. Ook al is het bij het lezen van zijn columns meestal wel mijn oprechte hoop,dat hij dat niet serieus kan menen. Nergens, niet in de reacties op zijn eigen columns, ook niet in de reacties op andere columns, proef ik een echte vorm van satire. Als het satire is, is het erg slecht gelukt.
    Ik ben eerder al afgehaakt bij het lezen van de stukjes, maar werd nu toch weer getriggerd. Dat zal voorlopig weer de laatste keer zijn.

Geef een reactie

Avatar plaatshouder