Leuk de A.H. Joker weken zijn weer van start gegaan. Laat ik u zeggen: de aktie voorwaarden vallen in de praktijk om de drommel nog niet mee zeg!
En we zijn toch best wat gewend zo in de afgelopen jaren als spaarzaam poldervolkje.
Allereerst heb ik besloten de AH Jokeractie is rustig voor mijzelf op papier uiteen te zetten gezien de complexiteit ervan.
Albert Heijn heeft een aantal van haar produkten wekelijks wisselend in de Bonus. Dit houdt in dat uitgaande van de reguliere prijs een percentage korting wordt gegeven aan de klant.
Als u op dit Bonusartikel tevens een Jokersticker plakt zal er bovenop de bonuskorting tevens nog een 10% Jokerkorting op dit produkt gegeven worden daarmee u dus een
flink voordeel kunt behalen.

Inderdaad, als ik kijk naar de koffie Douwe Egberts Aroma Rood van EURO 2.59 kan ik dit produkt met 30% korting in mijn boodschappentas laten vallen voor een totaalprijs van EURO 1,81.
Deze korting kan oplopen bij speciale produkten tot wel 50% in totaal. Evenwel de Jokerkorting is maximaal 10%.
De Joker stickervellen vallen tesamen met het weekactieboekje van de grootgrutter 1 keer in de week bij u in de brievenbus.

Hoe ging het mis: De stickervellen veranderen iedere week gedurende de actie van kleur, past u dus op dat u niet de verkeerde stickers van een week eerder op uw produkten plakt.
Indien dit u dit toch onverhoopt mocht overkomen en u dit aan de cassiere meldt, zijn de produkten inmiddels langs de scanner gegaan en is de Jokerkorting prompt aan uw neus voorbij gegaan.
Nu had ik van horen zeggen dat de juiste stickervellen ook aan de servicebalie te verkrijgen zijn.
Als ik dit aan de cassiere meedeel en vraag of ik dat alsnog kan doen is het reeds te laat en staan de klanten achter mij al wat opgefokt te draaien.
Ook mijn tas is inmiddels ingepakt vol produkten en voel ik mij genoodzaakt mij dan maar te vervoegen bij de service-afdeling en de cassiere verder niet met mijn verhaal lastig te vallen.

Aangekomen bij de serviceafdeling vertel ik mijn verhaal opnieuw en vraag een goed stickervel en of ik de Jokerkorting alsnog op mijn reeds afgerekende produkten kan ontvangen.
Nu wordt door de medewerkster eerst gebeld met de betreffende cassiere hoe een en ander is ontstaan. Of de cassiere mij alvorens te scannen te kennen heeft gegeven dat ik niet
niet de juiste stickers heb geplakt.
Dit heeft zij maar te laat en krijg ik alsnog de 10% korting. De bonuskorting heb ik al ontvangen via de kassa. De extra Jokerkorting wordt snel uitgerekend maar blijkt bij na-calculatie
berekend te zijn over de Bonusprijs en niet zoals de aktie vermeld over de reguliere prijs. Laat ik dit verhelderen met een voorbeeld:

Persil wasmiddel

prijs regulier EURO 5,19

bonus 30% EURO 3,63 (-/- 10%= 0,52)

Joker 10% EURO 3,11

praktijk EURO 5,19

bonus 30% EURO 3,63 ( -/- 10%= 0,36)

Joker 7% EURO 3,27

3% komt hiermee weer terug bij Albert Heijn ,toegegeven , Albert Heijn let nog steeds op de “Kleintjes” en vele “Kleintjes” maken weer een hele “Grote”, alleen in de verkeerde
portomonnee en de grootste Joker voelde ik mijzelf toen ik weer op huis aan ging.

Categorieën: Diversen

21 reacties

viking · 26 april 2005 op 08:33

Tip: laat al je boodschappen lekker op de band liggen met de mededeling dat ze het zich lekker mogen opsoppen. Neem een nieuw winkelwagentje en ga weer terug de winkel in.
Mocht dit niet succesvol blijken, dan lucht het in elk geval lekker op.

Ma3anne · 26 april 2005 op 09:07

Had je die Jokers niet tegen Walibi’s kunnen inwisselen?

sally · 26 april 2005 op 09:24

Ik haat al die akties…
Vooral omdat ik dan die stickers weer vergeet mee te nemen en dus altijd te veel betaal.
Snertakties…
oh nee, dat is wat anders.

champagne · 26 april 2005 op 10:04

Ach, het levert je ook iets op moet je maar denken: inspiratie 😉

Eddy Kielema · 26 april 2005 op 10:28

[quote]de grootste Joker voelde ik mijzelf toen ik weer op huis aan ging[/quote]
Eigenlijk zouden we deze stupide acties massaal moeten boycotten, maar we trappen er elke keer weer met onze stom kop in. 🙁

Mosje · 26 april 2005 op 11:18

Typisch een column voor voordeelkutjes.
😛
En voor een ellenlang commentaar van Bakema
😛

Wright · 26 april 2005 op 13:04

Héél irritant inderdaad, al dat geplak!
Maar ja, doe je het niet dan ben je een dief van je eigen portemonnee.
Ik erger mij ook dood aan die batterij pasjes, die je tegenwoordig bij elke winkel te voorschijn moet halen voor die zo zeer begeerde korting.:-?
En dan het wachten op die mensen die een half uur in de rij staan, en dan vervolgens pas op zoek gaan naar hun pasje als ze moeten afrekenen!
Grrrr

[size=xx-small](Ik ga even aan de kant voor Bakema)[/size] 😀

Louise · 26 april 2005 op 13:24

(sorry Bakema, ik schiet ook snel effe voor)

Ik let niet op acties, vergeet alle voordeelpasjes, stickervellen en spaarpunten en loop dus chronisch alle kortingen mis. Maar ook veel chagrijn 😀

Bakema_NL · 26 april 2005 op 14:41

😀

Geweldig he, al die acties? Allemaal in jullie voordeel. En de grote massa gelooft dat ook nog. Het is alleen maar in het voordeel van de winkelier en niemand anders. Aan de andere kant, die je niet 123 doorhebt word je keihard een oor aangenaaid. En toch is de aktie weer succesvol voor Appie. En toch is Appie ook nog steeds de allerduurste, ondanks de prijzenoorlog……zal altijd wel zo blijven ook trouwens. Ze hebben alleen wel een enorme hoeveelheid ellende veroorzaakt, met name onder het personeel van vrijwel alle supermarkten, dat is ze dan wel gelukt.

Mosje · 26 april 2005 op 15:38

Eerlijk gezegd beste Bakema, valr de lengte van je reactie me behoorlijk tegen. Zo had je bijvoorbeeld best een paar honder woorden kunnen wijden aan het beschrijven van die ellende onder het personeel.
Toch?
😛

Bakema_NL · 26 april 2005 op 17:43

Met gemak, maar het is niet altijd feest. 🙂

En verder zal het weinigen boeien. Maar die mensen komen wel aan de beurt, let maar eens op of je er als consument uiteindelijk echt beter van bent geworden wat betreft de prijzenoorlog. Misschien nu heel eventjes, maar uiteindelijk? …uiteindelijk zal het pijn gaan doen. En dan zullen we waarschijnlijk ooit nog naar een soort Europees prijsniveau gaan wat betreft levensmiddelen….1 Europa toch…..en raad eens waar de levensmiddelen in verhouding het goedkoopste zijn (al voor de prijzenoorlog)….je raadt het al…Nederland.
Iedereen succes toegewenst er mee. 🙂

WritersBlocq · 26 april 2005 op 18:15

[quote]Inderdaad, als ik kijk naar de koffie Douwe Egberts Aroma Rood van EURO 2.59 kan ik dit produkt met 30% korting in mijn boodschappentas laten vallen voor een totaalprijs van EURO 1,81.[/quote]
Vlg mij krijg je het gratis als je dit voor de kassa doet 😀
Ga toch naar de Aldi, daar is alles altijd goed en goedkoop. Daarna naar de Digros, voor de evt A-merken voor een kleine prijs.
Iedereen bezuinigt en kiest voor kwaliteit, zelfs Bakema die met zo weinig woorden zoveel zegt 😛

Kees Schilder · 26 april 2005 op 18:16

Komop Bakema, kan ik even een avondvullend commentaar van je krijgen. Dit is Goddomme niet niks.We hebben het hier over akties van levensbelang.Terrorisme van het Supermarktwezen!
En dan kom jij met een paar nietszeggende regeltjes commentaar! Ik had van jou meer verwacht als insider!
Column naar mijn hart

Mup · 26 april 2005 op 21:58

Alles goed en wel, maar je moet toegeven, dat de reclame met de sticker die de joker opgeplakt krijgt erg vermakelijk is,

Groet Mup.

melady · 27 april 2005 op 00:53

Wat weer een (anti)reclame voor AH..maar ze scoren nog steeds, ondanks dat het de allerduurste SUPERmarkt is.

Ik ga voor de JUMBO/ALDI en lik en plak wel… maar geen zegeltjes.

Leuke column trouwens.

ignatius · 27 april 2005 op 20:44

[quote]Allereerst heb ik besloten de AH Jokeractie is rustig voor mijzelf op papier uiteen te zetten gezien de complexiteit ervan[/quote]
Inderdaad. Rare jongen die Albert Heijn.

Bakema_NL · 28 april 2005 op 21:58

@ Melady……..wat versta jij onder scoren? Ik weet helaas niet meer precies hoeveel miljoenen ze vorig jaar verlies hebben gedraaid, maar daar kunnen alle leden van columnX voor de rest van hun leven zeer riant van leven.

WritersBlocq · 29 april 2005 op 11:39

@ Bakema: Appie heeft miljoenen winst gemaakt! Dat weet ik wel! Ik heb onlangs de cijfers verkregen. Door mensen op het hoofdkantoor te schrappen, 14 jarigen achter de kassa neer te zetten en te ontslaan als ze 15, te duur, zijn, komen ze een heel eind op de financiële ladder. Tis maar dat je het weet.

Bakema_NL · 30 april 2005 op 20:08

Geen idee of iemand dit nog leest, maar ok…

14-jarigen achter de kassa zal niet het geval zijn, wettelijk is de minimum leeftijd 16 jaar daar voor. En 15 jaar is ook al tricky. Maar je hebt wel gelijk, door dat soort zaken verdienen ze weer wat terug op termijn.
De prijzenoorlog heeft tot nu toe al 34 000 mensen hun baan gekost (volledige banen) en er zullen nog velen volgen…………dus prijsverlaging harstikke leuk, maar die uitkeringen worden toch echt door ons betaald, nietwaar?

WritersBlocq · 2 mei 2005 op 15:14

http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=3&subrubriek_id=300&link_id=40433
het schijnt in het midden te liggen, 15 jaar. I.e.g. bij 16 worden ze eruit gegooid, met of zonder Joker. Mijn (a-)sociale lasten zijn niet gestegen, en ik heb wel profijt van de prijsverlaging, maar da’s persoonlijk en geldt niet voor de hele maatschappij.
Voor wie dit nog leest 🙂

Bakema_NL · 3 mei 2005 op 20:01

Geniet er van zolang het duurt zou ik zeggen, want de rekening krijgen we toch echt nog wel gepresenteerd. 🙂

Geef een reactie

Avatar plaatshouder