Geachte Reclamemakers,

Eindelijk krijg ik eens de kans om in het openbaar over uw jasje te spugen, gelijk u dat dagelijks doet via de krant, TV en hoe vreselijk, de bushokjes.
De komende weken ben ik door u verplicht, terwijl ik op lijn 13 wacht, naast die vieze blote man van Tele 2 te zitten. Met zoiets plats verkoop je geen product meer. Ik ben in staat een halte verder te lopen, maar daar staan Jan Smit en Gerard Joling in de berm, ook zo’n duo dat niet weg is te branden.
En dan heb je nog die sukkel die met Antikal zijn moeder probeert te lijmen, daar trapt een beetje moeder toch niet in. Die weet heus wel dat het kind op kamers er een puinzooi van schopt en dat je eerst zelf aan de slag moet wil je fatsoenlijk op de pot kunnen.
Die moeder, die u maar blijft lastigvallen over kwaaltjes in de overgang en hoe u die weet te bestrijden met behoudt van slanke taille. Lazer toch op.
Ik erger me kapot aan dat mens dat beweert dat haar cholesterol schrikwekkend is gedaald  0’5! nadat ze met een pot op haar harses door het bos heeft gefietst. Mijn kransvaten schieten spontaan vol van dergelijke flauwe kul.
Om maar niet te spreken van die werkende vrouw die haar man geile beloftes doet als hij maar naar de Jumbo gaat. Mens waar ben je mee bezig, je stuurt je vent toch gewoon op pad.
George Clooney, inmiddels gestopt met zijn koffiecups, die kon nog door de beugel.
Hoewel ik de vrouwen die op TV massaal achter hem aan holden niet begrijp, zon lekker ding is het nou ook weer niet.

Ik eis excuses, aangeplakt in alle bushokjes, voor het feit dat u doet alsof de consument een achterlijke dombo is.

Loekie Goudster

 

 

 

 

 

 


Ferrara

Wie sturen kan zeilt bij elke wind

13 reacties

Mien · 9 oktober 2014 op 08:02

Leuke column, maar ook een beetje gemakkelijk. Het grote gevaar ook bij reclame. De humor die maar niet wil beklijven. Wat wel blijft hangen is Tele 2. Gelukkig, maar ook helaas, heb ik ervaring met deze provider. De service van deze provider is insgelijks de reclame. Dombo. In dat opzicht treffend gekozen. Intelligente mensen die reclameboys/girls. Maar Tele 2, noooooiiiitttt meer! U bent gewaarschuwd.

pally · 9 oktober 2014 op 09:18

Je kunt inderdaad nergens meer rustig zitten of lopen in de stad zonder uitvergroot opdringerig gezelschap. Of het effect heeft? Ik geloof er echt niks van.
Leuk gedaan, nachtzuster.

    Ferrara · 9 oktober 2014 op 11:32

    Ha, Ha, Pally. Die prachtige woorden van Pierken waren toch echt niet voor mij bestemd. 😥

Frans · 9 oktober 2014 op 09:25

Het schijnt dat de irritantste reclames het meest beklijven. Los daarvan werkt reclame gewoon. Net als propaganda. De gladste prater overtuigt uiteindelijk de meeste mensen. Niemand trapt in alle reclame maar iedereen laat zich door een of andere reclame beïnvloeden.

Meralixe · 9 oktober 2014 op 09:27

Eigenaardig, iedereen zegt en denkt dat dergelijke reclame niet werkt en toch wordt ze agressiever en agressiever toegepast. Zouden die marketing mannetjes dan echt zo dom zijn om zonder nadenken in deze kosten te investeren? Ik denk van niet.

Leuk gedaan Nachtzuster. 🙂

Dees · 9 oktober 2014 op 11:26

Vind het op zich wel leuk om jou eens een keer te zien razen Ferrara (hoe komt de helft van de eerdere respondenten toch op Nachtzuster??), maar het is me een beetje teveel en daarmee te weinig. De naakte man alleen had voldoende kunnen bieden, denk ik.

Ook het eisen van excuses vind ik het geheel wat minder geloofwaardig maken, het zou misschien beter zijn om de afsluiting te zoeken in het zich moeten schamen van de aangeschrevene. Ofzo.

Pierken · 9 oktober 2014 op 11:51

De opdracht is woedend zijn. Ik vind dat jij dat tot nu toe het beste door jouw hele brief heen hebt verwerkt. Je bent echt kwaad. En wat mij betreft kun je dat prima worden op al die debiel gevulde abri’s. Dan neem ik het verzoek om excuses op de koop toe als een absurde.

‘Ik erger me kapot aan dat mens dat beweert dat haar cholesterol schrikwekkend is gedaald 0’5! nadat ze met een pot op haar harses door het bos heeft gefietst.’ 😀

trawant · 9 oktober 2014 op 12:48

Nou ja, je kan zeggen wat je wilt ‘Nachtzuster’ maar ik voel me toch beduidend vrijer op de fiets met zo’n Libresse met vleugels in mijn boxer.
Ja, hoe zal ik het zeggen, het geeft me een veilig gevoel en daardoor lach ik ook vaker met mijn vrienden en ren ik harder langs het strand met mijn Labrador. Het neemt trouwens ook veel meer van mijn blauwe vloeistof op dan een concurrerend product.

Het is niet om aan te zien Ferrera, de humor is tergend, de debiliteit ergerlijk … maar we onthouden het wel!
Leuk stukje!

g.van stipdonk · 9 oktober 2014 op 22:03

Je hebt je ergernis inderdaad duidelijk geëtaleerd. Niets dan goeds daarover. De ergernis op zich is nieuw voor mij.

Ferrara · 11 oktober 2014 op 13:16

Allen dank voor de reacties. Altijd weer spannend.

@Mien, gemakkelijke keus, maar de ergernis met betrekking tot, vooral humorloze, reclame staat hoog op mijn lijstje.
@Dees, 300 woorden aan die engerd van Tele-2 besteden dat zou nog eens een uitdaging zijn. Gaat niet lukken, ik gruw echt van die man. 😛

Mien · 11 oktober 2014 op 14:06

Die engerd van Tele 2? Dan vind ik Tom Kother veel erger. Nog erger dan Harry Piekema. Die laatste heeft zijn (achter)naam nog mee. 🙂 🙂 🙂
Maar de Strato Bol look-a-like gaat alles overtreffen. Let op mijn woorden.

Nachtzuster · 12 oktober 2014 op 00:07

Een Ferrara die uit de koets valt (dank Yfs, voor deze uitdrukking). Goed gedaan, deze uitdaging. Ik voel jouw irritatie en ben het ermee eens. Teveel reclame die voor ergernis zorgt. Aan de andere kant vind ik die reclamefilmpjes ook wel weer erg lekker om op af te geven, liggend op de bank. Ben blij dat jij de moeite nam om er over te schrijven!

Geef een antwoord