Zojuist op een website, u weet wel, zo’n website van die irritante reclames op televisie, gelezen dat ik in 2061 dood zal gaan. Nu weet ik wel dat ik me niet op die datum moet vastpinnen, er zal immers vast een kleine foutmarge aanwezig zijn in de berekening, maar ik ga er toch maar vanuit dat ik voorlopig nog overeind sta. Tijd zat dus om wat andere topproducten van Jamba en consorten eens te bekijken. Wat dacht u van de X-Ray scanner? Met één druk op de knop kijken hoe iemands’ botstructuur eruit ziet! Ik mag dan ook aannemen dat de ziekenhuizen inmiddels in de rij staan voor dit product. Denkt u eens in: weg wachttijden voor de CT-scanner, snel zien of er iets gebroken is. Bovendien: uitstekend voor het milieu! Zo’n CT-scanner vreet natuurlijk energie, terwijl ik mijn mobiel maar één keer in een paar dagen hoef op te laden!
Net toen ik het beeld in mijn hoofd begon te krijgen van doktoren die met hun mobiel patiënten aan het onderzoeken zijn, las ik de toch enigszins teleurstellende tekst: ‘Deze mobiel X-Ray Scanner is een nieuw product en kan niet met een echte X-Ray scanner vergeleken worden.’ Ondanks dat ik nog wel enige waardering kan opbrengen voor deze manier van formuleren (‘deze X-Ray Scanner is geen X-Ray Scanner’ klinkt ook zo rot), zie ik de oneindige mogelijkheden als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Gelukkig had ik mijn hoop niet op slechts één van de geweldige, vet-coole, maak-indruk-op-al-je-vrienden-en-collega’s-producten gezet. Vooral de GLOEDNIEUWE Partner Tracker 3.0 – nu met nieuwe, interactieve mogelijkheden trok mijn aandacht. Een manier om iedereen op deze wereld te volgen zonder internet of GPS! Ik hoef vast niet uit te leggen dat de ook de potentiële mogelijkheden voor deze applicatie de interesse zal trekken van vele partijen: het leger, de inlichtingendiensten, stalkers, etcetera.
Naar aanleiding van klachten van mensen dat deze Partner Tracker 3.0 – verrassing – niet werkt, heeft Jamba echter ook in dit geval aangegeven dat het slechts een ‘funapplicatie’ betreft en dus slechts dient om mensen abonnementen aan te smeren plezier te hebben. Ik heb, murwgeslagen door opnieuw een teleurstelling, inmiddels mijn hoop op een Nobelprijsuitvinding uit de koker van dit soort bedrijven verloren. Nu de tieners nog die dit soort onzin op de buis houden.
1 reactie
Emiliever · 10 december 2009 op 20:05
Jeetje Michael…ik wil best de hand in eigen boezem steken hoor, maar ik begrijp helemaal niet wat je nou eigenlijk wilt zeggen met deze column…