Een club van pedofielen, waar anders dan in Nederland zullen ze in het buitenland wel denken, wil volgend jaar meedoen aan de landelijke verkiezingen onder de naam NVD. Wat zoveel betekent als Naastenliefde, Vrijheid & Diversiteit. Ik vraag mij af waar de heren: Martijn Uittenbogaard, Ad van den Berg en Norbert de Jonge het gore lef en de moed vandaan halen om in het openbaar te pleiten voor het legaliseren van pedofilie en kinderporno. Alleen het laagste van het laagste soort kan daarvoor pleiten. Dat zijn geen mensen maar monsters en alles in mij verzet zich tegen die drie.

Vandaag probeer ik mijn verbazing, woede en afschuw van de afgelopen dagen enigszins te ontstijgen, om een antwoord te vinden op de vraag hoe het zover heeft kunnen komen. In een vrijgevochten samenleving als de onze waar een losse en vrije(re) seksuele moraal heerst, wordt nietsvermoedend de deur opengezet voor ongenodigde gasten als pedofielen. Wij hebben, vrees ik zelf, de leden van Martijn.org (de belangenvereniging voor pedofielen) geïnspireerd en moed gegeven om een politieke partij op te richten. De vervaging van het normbesef met name onder jongeren is een groot maatschappelijk probleem aan het worden. Of het nu is op het gebied van seks, omgangsnormen of anders. Wat is tegenwoordig nog wenselijk en wat is en blijft absoluut onacceptabel?

Door het steeds verder verleggen en ‘openstellen’ van morele grenzen, onder andere via internet, laten wij ruimte aan pedofielen om daar misbruik van te maken. Als ik lees dat kwart van de jongeren doet aan cyberseks via de webcam, en dat het aantal gevallen van seksueel misbruik via internet en webcams is gestegen, dan moeten wij ons langzamerhand eens gaan afvragen of we bepaalde ongewenste ontwikkelingen niet zelf in de hand werken. Met een platvloers programma als Spuiten en Slikken, wijdverspreide vunzige porno op internet, seksdate’s, cyberseks en een falende bestrijding van kinderprostitutie en kinderporno geven we een verkeerd signaal af aan pedoseksuelen. We geven hen hoop in plaats van angst.

Wij hebben een klimaat geschapen waarin pedofielen kans zien om openlijk te pleiten voor seks met kinderen. Ik zeg niet dat het de schuld is van de samenleving dat pedofielen doen wat ze doen of dat de oorzaken liggen bij televisieprogramma’s en internet, maar al die ontwikkelingen bij elkaar hebben er aan bijgedragen dat pedofielen tegenwoordig zonder enige gêne de publiciteit opzoeken, omdat ze gehoord willen worden als serieuze gesprekspartner in het maatschappelijk debat over pedofilie. Dat binnenkort zal losbarsten. Gelet op het moment van timing denk ik dat pedofielen in de veronderstelling verkeren, dat het een kwestie is van nu of nooit, en dat er meer valt uit te halen in de politiek. Pedofielen horen niet thuis in de politiek maar in een gesloten inrichting op veilige afstand van kinderen.

Wij als samenleving moeten waken en ons niet laten manipuleren door deze ogenschijnlijke kindervrienden. “De glimlach van een kind, doet je beseffen dat je leeft”, zingt Willeke Alberti. Die betekenisvolle woorden staan in mijn geheugen gegrift en die glimlach mag nooit (ont)breken op zo’n jong en onschuldig gezicht. Onze speeltuinen mogen geen vrijplaats worden voor pedofielen. Hoewel pedofielen zich wensen te distantiëren van pedoseksuelen wens ik geen onderscheid te maken. Het enige dat hen van elkaar onderscheidt, is dat pedofielen ín hun beleving ‘onschuldig’ fantaseren over seks met kinderen en pedoseksuelen zich fysiek vergrijpen aan kinderen. In iedere pedofiel schuilt vroeg of laat een potentiële kinderverkrachter.

De essentie is niet het oprichten van een politieke partij binnen de muren van onze democratie noch vrijheid van meningsuiting, maar de achterliggende intentie van diegenen die de politieke partij hebben opgericht. Pedofielen voelen en weten dat onze samenleving vanuit het morele bezien in een vrije val is geraakt en azen om via gevestigde politieke mechanismen een agenda door te voeren, die tien jaar lang in de la bij Martijn heeft gelegen. Tien jaar lang heeft men moed verzameld om in het openbaar te treden. Laat ik mij anders uitdrukken. Op dit moment is er een nieuwe of hoe je wilt een tweede seksuele revolutie gaande. Pedofielen zien dat natuurlijk ook en grijpen de kans aan om het moreel verwerpelijke te legaliseren. Dat is wat hier gebeurd. Het gaat pedofielen in essentie niet om het bedrijven van politiek maar om pedofilie en het gedogen van kinderporno.


25 reacties

archangel · 5 juni 2006 op 13:46

Prima column, met name de laatste drie alinea’s vind ik ijzersterk (alinea’s twee, drie en vier had je kunnen schrappen zonder dat je column aan kwaliteit verliest).

Ik kan het trouwens niet laten om even door te linken naar de boeman cq. woordvoerder van die jongens…

Op geenstijl.nl staat [url=http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/013612.html]een kort fragment van een tv-interview[/url] met die man.

*EDIT*

Je hebt gelijk Chantal, foto is een beetje teveel van het goede 🙂 Ik heb hem weggehaald.

Chantal · 5 juni 2006 op 14:03

Sterke column. Die foto had van mij niet gehoeven Archangel… het idee alleen is al walgelijk genoeg!

Martijn · 5 juni 2006 op 14:19

Heeft de man een probleem? Ja.
Is de man door zijn geaardheid een paria, en stelt zich in die hoedanigheid ook zo op? Ja.

Het lijkt me duidelijk dat het leeuwendeel van de Nederlandse bevolking het op zijn zachtst gezegd, het niet eens is met de driften en de zienswijze van deze meneer, mijzelf inclusief. Waarom, met deze zekerheid in het achterhoofd, laat Nederland zo [i]en masse[/i] en ongenuanceerd van zich horen? Is dat verkondigen dat je het er niet mee eens bent, of is het op z’n klompen Hollands ‘effe een lekker potje lopen kankeren? ‘ Een gemeenschappelijke ‘vijand’ verbroedert. Ziedaar!

Er lijkt een grotere zondebok te zijn gevonden die elke kloof binnen elke cultuur overtreft.. Misschien moeten NVD-leden wel een balletje gaan trappen? Die zullen het als spits niet onaardig doen in de kleine ruimte van (fc) Marlene.

Men mag het ergens niet mee eens zijn, maar zolang de zondebok een gemeenschappelijk groot goed is, is dat tevens een vrijbriefje om dat te doen waar we met zijn alle de laatste aantal jaren zo graag naar toe werken, de nuance aan te brengen. En hoezeer ik in alle oprechtheid vind dat een leuter in een kleuter in de verste verte strafbaar dient te zijn, mis ik juist hier de nuance van De Nederlander, in de meest brede zin van het woord.

Misschien dient de vraag te zijn of Marthijn (what’s in a name) Uittenbogaard, Ad van den Berg en Norbert de Jonge, niet tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen, in plaatst van gekruisigd en al naar Golgotta te worden gedreven. Anderzijds is het de datum er wel naar…

Ps.
Kijk eens naar de foto in het [url=http://www.ad.nl/multimedia/archive/00078/berg2_78809h.jpg]AD[/url]. De fotograaf lijkt een vogelperspectief nodig te hebben om op van de Berg neer te kijken…

Scepsis · 5 juni 2006 op 14:59

Heeft de man een probleem? Ja, al jaren.

Ik wil niet vooruit lopen op een andere discussie, maar de huidige discussie over pedofielen herbergt een andere, veel belangrijkere discussie in zich. De kwetsbaarheid van onze democratie staat hier namelijk centraal. De samenleving bevindt zich in een spagaat. Vrijheid van meningsuiting wordt door pedofielen aangewend om moreel verwerpelijke zaken op de agenda te zetten. Democratie is een systeem, dat zichzelf kan vernietigen als er geen grenzen worden gesteld, omdat het mogelijkheden biedt aan hen die het systeem willen omverwerpen, maar ook aan hen die het vrije woord en de vrijheid van het individu laten prevaleren boven onze morele grenzen, normen en waarden.

Een andere discussie:

Een andere discussie focust zich of een vibrator wel of niet gewenst is in de slaapkamer. That’s not the issue. De vraag is of vibrators in de schappen horen te liggen bij de Free Record Shop. Het antwoord is NEE. Sex verkoopt en Etos en Nederlands grootste muziekaanbieder willen een graantje meepikken, maar wat de implicaties zijn voor de samenleving moeten we niet uit het oog verliezen. Nu wij als samenleving steeds verder de grenzen verleggen en vibrators in de schappen komen te liggen bij ETOS en FRS moeten we ons niet verbazen dat een aantal idioten pedofilie willen legaliseren.

Afgezien dat de man een probleem heeft, hebben wij als samenleving een veel groter probleem.

archangel · 5 juni 2006 op 15:12

Ik ben het tot op zekere hoogte wel met je eens Martijn, (overigens: Van den Berg, speaking about what’s in a name). Maar het feit dat we op dat vlak als samenleving nog veel te leren hebben, betekent niet dat de fluwelen handschoen van de nuance in [i]alle[/i] gevallen toegepast hoeft te worden.

Kijk, ik weet ook wel dat dit voor een (te) groot deel van de bevolking een mooie aanleiding is om in alle platschedeligheid lekker te gaan kankeren. Dat zijn de mensen die bot zijn om het bot zijn. Normaal wordt dat volgens mij altijd wel in meer of mindere mate gecompenseerd door mensen die wél bereid zijn een beetje nuance in de zaak aan te brengen.

Maar in dit geval wordt er zo’n fundamentele snaar geraakt! Ik vind het niet gek dat er dan kortsluiting optreedt in de cognitieve vermogens van de Nederlander.

Ik ben een groot voorstander van openheid, dialoog, communicatie, empathie enzovoort maar in de praktijk is dat gewoon niet te verenigen met dit soort uitwassen.

Martijn · 5 juni 2006 op 16:14

Een poos geleden zag ik bij ‘Netwerk’ een reportage over een gezin uit Barchem, dat op de vlucht was geslagen voor Buro Jeugdzorg. De EO zat er op alsof het Peter R. de Vries [i]on speed[/i] was. Hun kinderen dreigden uit huis te worden geplaatst. In de uitzending dreigt de vader zijn kinderen te doden. Dankzij de EO, althans zo lijkt het, komt de zaak toch nog goed en weet de politie het gezin te vinden. Het had volgens de EO een journalistieke insteek. Journalistieke insteek, mijn kont. Heilige jacht op kijkcijfers!! De ouders – in mijn ogen gehandicapt, of iig minder begaafd – werden vol, met naam en toenaam in beeld gebracht. Nederland sprak schande van deze mensen, deze mensen waren beesten. Niemand, inclusief de moraalridders van de EO, is ooit op het lumineuze idee gekomen deze mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen. Immers: het was de kortsluiting in het collectieve cognitieve vermogen van de Nederlander.

Overal hangen camera’s, Big Brother is watching. Het effect is niet alleen dat je bekeken wordt, nee het werpt ook zijn vruchten nog eens af. Kijk naar [url=http://www.flurl.com/item/Jongen_in_koelebloeden_vermoord_u_145395/]deze[/url] beeld waar een jongen zonder reden wordt neergestoken. (Voordat je kijkt, bedenk dat het behoorlijk schokkend is)
Het collectieve cognitieve vermogen van de Nederlander is geschokt en zegt dat nooit meer. Het is maar goed dat die dingen er hangen. Wat ze zeggen is: Het is maar goed dat die dingen er hangen zodat wij als gemene deler ons collectief daarachter mogen verschuilen.

De open dialoog is inmiddels een farce. Eergisten hebben twee clubjes tegen elkaar gevoetbald; FC Marlene & Malabata. Dat gaat mis en er wordt gemat. Reactie van het collectief: Zie je wel, die kut buitenlanders, dat doen ze altijd. Tegenreactie? Als dat bij blanke voetballers was gebeurt, had niemand iets gezegd, dan had je geen haan horen kraaien. Niemand die in welk kamp ook om het lumineuze idee zou kunnen komen dat er twee [b]voetballers[/b] de fout in zijn gegaan?

Dát moeten we ons afvragen, niet of de politieke partij opgericht mag worden, dat dit het klimaat daarnaar is. Maar het veilig wegkruipen achter de massa, ongeachte het kamp omwille van de zondebok. Dat heet geen open dialoog. In mijn boekje heet dat ruggengraat tonen.

Voorbeeld dichter bij huis?: Ik heb een kale kop, niet omdat ik daarvoor kies, maar omdat ik genetisch geplaagd word. Aanvullend heb achter –van wat ik vind een vriendelijke inborst, wel een agressieve kop. Iig een hoofd dat bij erg veel allochtonen weerzin opwekt. Het komt bijna niet voor dat ik op mijn zijn beoordeeld wordt. Het overgrote deel smijt (als ik voorbij gelopen ben) verbaal van alles naarbij toe en spuugt me na.. Heb ik een verkeerd T-shirt aan, wordt dat beloond met een klodder spuug in mijn gezicht. Wat maakt mij het wanneer ik zonder een woord te hebben gewisseld een fluim in mijn gezicht krijg, en ik zou dat met een goeie klap beantwoorden? Een racist. En mijn vrienden al dan niet kaal die naast me lopen? Rascisten. Wat maakt het dealertje op de hoek, die allochtoon, getint en werkeloos is?
Een vuil kut marokaantje. En al zijn vriendjes? Allemaal vuile kut Marokaantjes.

Wie dat vinden? Mensen die geen ruggraat tonen, zich verschuilen achter de maatschappelijk noemer om ‘hun mening te verkondigen’ De open dialoog ligt enkel nog besloten hoe groot de groep is om je achter te verschuilen. En dat begint niet bij de vraag wat het klimaat in Nederland is dat een dergelijk partij opgericht zou kunnen worden. Dat begint bij kloten te tonen en beginnen bij jezelf te rade te gaan…

tontheunis · 5 juni 2006 op 16:29

Laat ik mijn best doen om genuanceerd te zijn, anders zegt drs. Mosje weer dat ik altijd maar de mening van de grootste gemene deler uit om goedkoop te kunnen scoren.

Ik heb kinderen. Kinderen in een gezin hebben regels waar ze zich aan moeten houden, anders wordt het een puinhoop. Dan doet iedereen maar waar men zin in heeft. Kinderen moet je ook beschermen. Tegen het voorbijrazende verkeer, tegen blaffende honden, nicotine, heroine én kinderlokkers…

Pedofielen worden gedreven door sexuele driften, door lusten. Ze willen het met kinderen doen. Sex. Sommigen met penetratie, anderen met fellatio en weer anderen hebben er genoeg aan als een kind hen aan de roede rukt. Zo is het. Al het andere wat wordt aangevoerd als argument waarom pedofielen zoveel om kinderen geven, is een rookgordijn ten behoeve van het uiteindelijke doel.
Als mijn dochter va dertien thuis zou komen met de mededeling: ‘Kijk pap, dit is nou Henk.’ en Henk blijkt een man van 45 jaar te zijn, dan zal het niemand verbazen dat ik mij allereerst afvraag hoe het komt dat zo’n man geen relatie met een volwassene aangaat. Dat ik daarnaast in een intens gesprek zal trachten te achterhalen of er soms in zijn jeugd iets is voorgevallen waardoor hij uitsluitend nog opwinding voelt bij het aanschouwen en aanraken van een onbezoedelde, kale jonge vagina. En laatstelijk zal het u niet verbazen dat ik meneer per direct zal overdragen aan de plaatselijke politie.

Om kinderen tot sex met volwassenen te verleiden, hanteren de laatsten elk middel wat maar te pas komt. Mooie beloftes, cadeautjes, dreigen en geweld. Want hoewel kinderen ook met sexualiteit bezig zijn in hun ontwikkeling, is dat nooit sex met volwassenen.

Een politieke partij voor pedo’s? Ik vraag me af wat hun standpunt is ten aanzien van de afkalving van de AOW. Of Uruzgan. Wat ze denken over Hirsi Ali. Wat ik wel weet, is dat ze vinden dat onze grenzen wagenwijd open moeten worden gezet voor alle kindertjes die op de vlucht zijn vanuit oorlogsgebieden. Dat dan weer wel. Een humane partij, zonder twijfel…

archangel · 5 juni 2006 op 17:16

Tja Martijn, nogmaals, ik ben het overwegend met je eens, en misschien had ik dat wat stelliger moeten laten blijken in mijn vorige reactie. Misschien lezen we elkaar ook gewoon verkeerd… 🙂

Maar evengoed vind ik nog steeds [i]niet[/i] dat alle uitwassen/misstanden waar mensen zich een mening over vormen op dezelfde manier benaderd moeten worden. In die zin staat pedofilie voor mij eigenlijk los van het grotere plaatje waar jij het over hebt.

Op sommige dingen moet je gewoon primair kunnen reageren zonder dat dat iets te maken heeft met het klimaat waarin we leven.

Scepsis · 5 juni 2006 op 17:59

Wij hebben als samenleving liefde en sex gedevalueerd tot convenience artikelen binnen de steeds vervagende grenzen van de consumptiemaatschappij, maar niet alles is geschikt voor consumptie. Ieder weldenkend beschermt wat ons heilig is en dat zijn onze kinderen. Zij zijn onze toekomst. De discussie wordt door een enkeling (niet hier maar op Marokko.nl) geduwd in een ongewenste richting en daarvoor moeten wij waken. Het legaliseren van pedofilie en kinderporno leent zich niet voor een discussie over vrijheid van meningsuiting of over de verenigbaarheid van de islam met democratie. Dit is een maatschappelijk wereldvraagstuk dat niet is te vangen binnen een enkele ras of religie. Politiek Den Haag moet niet zwijgen maar stelling nemen. De grote partijen houden angstvallig hun mond het blijft akelig stil. Ik hoor de SGP, Wilders en Rechts. Waar blijft de SP, Groen Links, PvdA, VVD en het CDA?

Pedofiel Ad is inmiddels ondergedoken. Hoe lang wil de Nederlandse politiek wachten met deze maatschappelijke discussie? Totdat een van de drie heren overhoop wordt geknald. Wij leven in een samenleving waar mensen voor veel minder zijn heen gegaan, pedofilie wakkert emoties aan en als we niet oppassen worden die emoties vertaald in geweld. Ik denk dat het niet zo lang meer zal duren. We moeten niet alleen afkeuren en veroordelen, maar ons afvragen waar wij nu staan en waar wij willen staan als samenleving.

Prlwytskovsky · 5 juni 2006 op 19:02

Die antwoorden alleen zijn al een column op zich.

Scepsis · 5 juni 2006 op 19:29

De partij van de pedofielen heeft het gedachtegoed van Pim Fortuyn gekaapt.

“Als mij straks wat overkomt zijn jullie mede-verantwoordelijk, want jullie hebben het klimaat gecreëerd…”

Pim Fortuyn (1948 – 2002)
2006
http://www.nvd.nu/main.html

Do 1 juni de Statuten van de partij on-line.

http://www.nvd.nu/Statuten_NVD.pdf

Wo 31 mei Partij opgericht.

Verkiezingsprogramma 2007 – 2011 on-line.

http://www.nvd.nu/prog_mei_2006.html

tontheunis · 5 juni 2006 op 19:56

En wij allemaal s(m)urfen naar die website en direct in de kijker lopen bij de AIVD, de IND, de GVD en Jantje Beton…

Met deze pedopartij ga je toch niet serieus in gesprek? We hebben een wetboek van strafrecht en daar staat in dat datgene wat deze meneren voorstaan bij wet verschrikkelijk verboden is!
Een politieke partij, laat me niet lachen. Wat de heren willen, is gewoon sex. Daar gaat het ze om, want dat is de sexuele drijfveer. Dat is verboden en dat blijft het ook, dus die partij kunnen ze (excuses le mot) net zo goed nu al in hun reet steken. Dat is ook een prettig idee voor de boys, nu ze nog jong is…

DirkJan2 · 5 juni 2006 op 20:00

[quote]In iedere pedofiel schuilt vroeg of laat een potentiële kinderverkrachter.[/quote]

In iedere slager schuilt vroeg of laat een potentiele seriemoordenaar

In iedere Antilliaan schuilt vroeg of laat een potentiele groepsverklachter

In iedere Pallestijn schuilt vroeg of laat een potentiele zelfmoordbommer

Vul zelf in…

tontheunis · 5 juni 2006 op 20:39

Euh…
In iedere mens die onder de douche zingt, schuilt een Gerard Joling?

Scepsis · 5 juni 2006 op 20:54

Hoewel pedofielen zich wensen te distantiëren van pedoseksuelen wens ik geen onderscheid te maken. Het enige dat hen van elkaar onderscheidt, is dat pedofielen ín hun beleving ‘onschuldig’ fantaseren over seks met kinderen en pedoseksuelen zich fysiek vergrijpen aan kinderen. In iedere pedofiel schuilt vroeg of laat een potentiële kinderverkrachter oftewel een pedoseksueel.

Een typisch geval van verkeerde analogie waar Dirk Jan zich schuldig aan maakt.

In iedere slager schuilt vroeg of laat een potentiele seriemoordenaar

Nee, want niet alle slagers fantaseren over het slachten van mensen. Alle pedofielen fantaseren over sex met kinderen.

In iedere Antilliaan schuilt vroeg of laat een potentiele groepsverkrachter

Niet alle Antillianen verkrachten vrouwen laat staan in groepen. Nogmaals alle pedofielen denken aan sex met kinderen.

In iedere Pallestijn schuilt vroeg of laat een potentiele zelfmoordbommer

Onzin, niet alle Palestijnen denken aan of willen zich opblazen. Niet iedereen wil een martelarendood. Alle pedofielen denken aan sex met kinderen. Het zijn virtuele pedoseksuelen. Dat geldt niet voor een van de drie die jij hier aanhaalt.

Ik wist op voorhand dat die vergelijking gemaakt zou worden, maar ik wist ook dat die vergelijking een misplaatste is. Pedofielen zijn die doodlopende straat al ingereden terwijl de slager, de Antilliaan en de Palestijn die straat eerst nog moeten zien te vinden. De afstand dat een pedofiel een pedoseksueel lees kinderverkrachter wordt, is vele malen kleiner.

DirkJan2 · 5 juni 2006 op 21:13

Scepsis, daar heb je in principe gelijk in… doch er zijn vast genoeg pedofielen (Van Dale beschrijft het als ‘iemand met een voorkeur seksueel verkeer met jonge kinderen’) die nooit een kind zouden aanraken, net zoals er homo’s zijn die het nooit met mannen ‘doen’ of Palestijnen die zichzelf nooit opblazen.

Wil alleen aangeven dat er een wezenlijk verschil is tussen voorkeur hebben en ernaar handelen.

Maar het blijft een gevaarlijk straatje, daar heb je gelijk in.

Bakema_NL · 5 juni 2006 op 21:30

Krijg nou wat, Scepsis heeft nog ander repertoire…….en ik ben het zomaar nog eens met hem ook, welk een wonder. 🙂

Je draaft weer wat te ver door met de moraliteit en dingen op tv etc, maar een pedofiel is een pedofiel en daar hoeven we niets van te tolereren.
Platvloerse dingen op tv zal allemaal wel, maar niemand is verplicht om er naar te kijken, zet dat ding dan lekker uit. En bemoei je wat meer met je kind(eren) en verdiep je eens in de dingen die hen bezighoudt. Cybersexen en cammen……man man, zo simpel om ze in de gaten te houden, alleen ontbreekt het de meeste mensen aan kennis, omdat ze zich niet verdiepen in die materie en ja, je kind(eren) hebben je dan allang ingehaald en je bent de controle kwijt. Ik zou me juist in dat soort zaken verdiepen als ik me daarom zorgen zou maken, van de hoed en de rand zou ik willen weten…….grote voordeel is dat ik dat ook weet, gelukkig ver voordat dat kind van mij zo’n leeftijd bereikt.

Ik hoorde de ophef over deze partij en ging maar even op internet kijken. En jawel, een site was er al. De partijpunten……….ok, dat zag er toch even iets anders uit dan de op sensatie beluste media zojuist op tv hadden verkondigd. Alles was weer erger gemaakt dan het was, maar dat zijn we wel gewend van die rakkers. Best een paar aardige punten, maar……ook een aantal totaal krankzinnige. Kijk, de volwassen leeftijd naar 16 jaar heb ik op zich geen probleem mee eigenlijk als je het bv. hebt over een 16-jarige die iemand gewoon overhoop steekt. Die 16-jarige weet toch verdomd goed dat als je een mes met de punt naar voren in iemand zijn lijf duwt dat het wel eens kan betekenen dat diegene nooit meer opstaat, laat staan dat die puntige kant doelbewust in een lichaam wordt geduwd teneinde dat lichaam nooit meer te zien bewegen. En dan toch het onderwerp “kind” wat inderdaad wel even teveel voorbij komt, zoveel dat je een naar gevoel bekruipt. Dus deze partij is het meer te doen om iets anders wat betreft die volwassenheid, ze willen het zich gewoon wat makkelijker maken om sex met kinderen te hebben.
Dat kinderen vanaf 12 sex mogen hebben kun je als problematisch zien en velen zijn er op een jonge leeftijd zeker nog niet aan toe, maar niemand kan ontkennen dat het toch gebeurt, dit lijkt meer een formaliteit. Hier komt een stuk opvoeding bij kijken, maar ook de beste opvoeding houdt dit lang niet altijd tegen natuurlijk, dat is gewoon praktijk.
Affijn, de dag na dit nieuws las ik een nieuw stukje in de krant, iets informatiever gelukkig en met foto van een van de oprichters. Nu ja, dat was natuurlijk helemaal de doorslag, deze partij klopt van geen kant en ik zal er niet mee zitten als ze een vroegtijdige dood sterft…….net zoals ik er niet zo mee zou zitten wanneer pedofielen die dood zouden sterven, betreffende dit onderwerp ben ik zo radicaal als wat.

Scepsis · 5 juni 2006 op 21:43

Speciaal voor Bakema:

Petitie tegen de NVD

RIJSWIJK (ANP) – Nederland krijgt er een partij bij die voortkomt uit de pedofielenbeweging. De nieuwe politieke partij Naastenliefde, Vrijheid en Diversiteit (NVD) streeft naar legalisatie van kinderporno en naar seks tussen volwassenen en kinderen. De partij werd woensdag 31 mei officieel opgericht.

,,Opvoeden is ook kinderen laten kennismaken met seks. Verbieden maakt kinderen juist nieuwsgieriger”, aldus de 62-jarige Ad van den Berg, een van de oprichters van de NVD, dinsdag in het AD. […] BRON: nu.nl

Deze petitie wil het oprichten en of uitvoeren van het streefdoel van deze partij tegengaan. Twijfel niet langer en teken deze petitie.

Zij hebben al 21706 handtekeningen in hun database

Teken de petitie:

http://www.skatespots.be/nvd/

DirkJan2 · 5 juni 2006 op 21:48

Petetie toevallig gisteren getekend

DriekOplopers · 5 juni 2006 op 21:54

[quote]Met deze pedopartij ga je toch niet serieus in gesprek?[/quote]

En dáár ben ik het nou mee eens. Ik gun die idiote stakkers geen woord. Klaar uit. 😡

Driek

Bakema_NL · 5 juni 2006 op 22:11

Is getekend.

Kijk, die opmerking van verbieden maakt nieuwsgieriger klopt natuurlijk helemaal, maar dat betekent niet automatisch dat het maar ok is.
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die hier ook niet doorheen prikken. Wat dat betreft maakt dit geen enkele kans denk ik, maar ja, er zijn wel gekkere dingen gebeurd.

Een petitie op een skateforum in België aangaande een politieke partij in Nederland……….eeeeehhhhh….????

Scepsis · 5 juni 2006 op 22:29

Ik heb ook een Nederlandse site met een petitie tegen de NVD.

http://www.komnuinactie.nl/Petitie/home/index.php

Mosje · 5 juni 2006 op 22:53

Ik ga die petitie tekenen. Doodzwijgen is geen optie, dat is in het verleden bij andere duistere partijen wel gebleken.

DriekOplopers · 5 juni 2006 op 23:15

Ook getekend!

KawaSutra · 6 juni 2006 op 01:06

Van harte ondertekend!
Prima column Scepsis. Goed om te zien dat je je ook met andere onderwerpen bezig houdt.

Geef een reactie

Avatar plaatshouder