Knabbelend aan een sappig pere taartje krijg ik van m’n vader te horen dat ie een lege sms van me kreeg een half uurtje daarvoor. Ik zeg huh, kijk in m’n outbox, maar daar staat alleen dat ik een leeg smsje naar m’n broertje had gestuurd.. Vervolgens komt m’n zus thuis die mij meldt dat ze een leeg smsje van me kreeg, en dat ene broertje die erbij staat zegt; ja ik kreeg er ook 2 van je, maar die heb ik alweer gewist.

Ik schrik een beetje, en begin al zo’n vaag vermoeden te krijgen dat dat ouwe brik uit m’n rechterbroekzak een volledige groep uit m’n telefoonboek een lege sms heeft gestuurd (Namelijk de groep familie,dat was niet zo moeilijk te raden voor mij).

Op dat moment komt mijn geliefde broeder de keuken binnen strompelen en ik kan het niet laten hem te vragen of hij ook een sms heeft gehad. Ja is het antwoord. Als vervolgens mijn moeder me verteld dat zij óók een sms van me heeft gehad (een lege notabene) is de maat vol. Na eerst nog lief diezelfde moeder een cadeautje gegeven te hebben (ze is jarig vandaag, het was een broodrooster) en een overheerlijk stukje zelf gebakken taart gegeten te hebben spring ik op en grijp naar dat ding in m’n rechterbroekzak.

Overmoedig bel ik de telfort klantenservice. 1200. In het boekie staat dat het gratis is. Ik ben een echte hollander, dus ik hoop dat het nog waar is ook.
Eerst krijg ik een heel menu-tje (net een menukaart in een restaurant, alleen dit is voorgelezen, voor de blinden onder ons). Denk aan: [i]Welkom bij telfort, u krijgt nu een kort keuze menu[/i]. (blabla, ik weet nog dat ik dacht; waarom is dit gratis, hier maken ze juist de meeste winst op) [i]Voor adreswijziging, informatie over uw rekening en betaling van deze rekening, kies 1. Voor het aanvragen van een simkaart, diefstal van uw toetsel of reparatie van uw toestel, kies 2.[/i] Bladiebla, je kent het riedeltje wel, dat gaat door van aanbiedingen bij 3, info over abo, mms en sms bij 4 tot overige vragen bij 5.
Na dit verhaal beluisterd te hebben kies ik toch maar voor optie 1. (Dat was die van de adreswijziging, informatie over uw rekening en betaling van die rekening. Aangezien al die sms’jes op de rekening komen te staan, leek mij dit een vrij logische keuze. Of had ik toch voor 2 moeten gaan? Waar het gaat over diefstal, misschien hadden ze me daar wél verder kunnen helpen).

Na het drukken op de 1, krijg ik weer een menu-tje. Deze keer is het iets korter, het gaat van internet, via automatische incasso en blokkade wegens wanbetaling, naar overige vragen tot adreswijziging. Ik kies keuze 3. De overige vragen.
Ik hoor eerst diezelfde stem weer [i]Al onze medewerkers zijn in gesprek, een moment geduld alstublieft..[/i] Ik hoor nog ’s wat piepjes en kraakjes aan de andere kant van de lijn en daar komt de stem weer [i]Al onze medewerkers zijn nog steeds in gesprek, nog een moment geduld alstublieft. [/i]Zo gaat dat nog een keer of 7 door en dan krijg ik toch eindelijk zo’n telefoontrien te spreken. Barbera huppeldepup [i]waarmee ze me kan helpen.[/i] Ik zeg zo en zo, ik heb die sms’jes kennelijk (in een vlaag van verstandsverbijstering) verstuurd, kun jij toevallig voor me kijken hoeveel het er in totaal zijn? [i]”Nee sorry mevrouw, u krijgt toch een gespecificeerde rekening thuis gestuurd, heeft u die niet ontvangen?”[/i] Jawel, maar dat was vorige week, daar stond nog niet op dat ik vandaag de hele familie lege sms’jes zou gaan sturen. Je kan toch wel ergens zien wat ik vandaag gebeld en gesmst heb? [i]”Weet je wat je moet doen? Je timer van je mobiel op nul zetten als je nieuwe maand ingaat, dan weet je precies hoeveel je belt.”[/i] Ik zeg: Maar daar hebben mijn sms’jes niets aan hoor. En nee, deze sms’jes heeft ie niet opgeslagen maar zijn wel bij andere mensen aangekomen. [i]”Sorry mevrouw, ik kan niets voor u doen, telfort levert de rekening met wat u belt en sms’t pas aan het eind van de maand, dan kunt u het dan precies zien.”[/i]

Na nog wat geouwehoer, een discussie over de instellingen van m’n telefoon die plotseling zouden veranderen en een verhaal over het resetten van mijn lijnen ofzo hang ik dan toch maar op, kan ze verder met een volgende zeikerd. Aangezien het een gratis lijn is, sta ik op het punt nog een keer te bellen. Misschien krijg ik dan een man, die is vast makkelijker in die dingen.


6 reacties

Eddy Kielema · 5 december 2005 op 13:22

[quote]Misschien krijg ik dan een man, die is vast makkelijker in die dingen.[/quote]
Bedankt voor de tip! Als ik een vrouw aan de telefoon krijg bij een klantenservice hang ik meteen op! 😉

Mup · 5 december 2005 op 14:29

Er gaat niets boven een mobiele famile, en een GSM die je op zijn tijd uit kunt zetten:-)

Jammer van die laatste regel en Eddy’s reactie 😉

Groet Mup.

Troy · 5 december 2005 op 16:30

Hmm…nu verwacht ik natuurlijk wel een vervolg op deze column, want ik wil wel heel graag weten hoe de vork in de steel steekt…Fantoom-smsjes, het moet niet veel gekker worden 😮

Trukie · 5 december 2005 op 17:08

Ik wil nu toch ook wel lezen hoe het met een man gaat 😕

Li · 5 december 2005 op 18:50

[quote]Misschien krijg ik dan een man, die is vast makkelijker in die dingen[/quote]

Ligt er aan wat je hem beloofd 😀

Li

Ma3anne · 6 december 2005 op 08:15

Ik zou die zinnen tussen haakjes de volgende keer weglaten. Je laat daarmee zien, dat je veel te veel tegelijk wilt vertellen. Het leest niet lekker.
Gewoon nog een keer proberen. Volgens mij kun je met wat tips waar je wat mee doet leuk schrijven!

Geef een antwoord

Avatar plaatshouder