Groninger studenten hebben zelf weinig goede ideeën, en halen ze dan maar van ColumnX af!
Hoe is het nu mogelijk dat een hersenspinsel van Godspeed uit November ’92 (Blauw Licht 2) nu op de Universiteit tot daadwerkelijke plannen kan leiden, en ook nog de landelijke pers halen.

Ik kan een paar mogelijkheden bedenken:
1. Ingenieurs in Groningen lezen ook ColumnX en hebben na het lezen “Blauwlicht 2” het licht gezien.
2. In Groningen drinkt men ook te veel, en dat alcohol blijkbaar een goed hulpmiddel is bij voor uit strevende ideeën. Je vermindert in ieder geval de kans op een hartaanval met uitbundig alcohol gebruik. (zie artikel aan het einde)
3. Godspeed is helderziend, en moet daar misschien wat mee gaan doen.

Ik vraag mij nu wel af of ik misschien moet aanmelden bij de postacademische opleiding infrastructureel management aan de Universiteit van Groningen.

UTRECHT/GRONINGEN – 07/01/03 – Groningse ingenieurs willen auto’s op de spoorrails laten rijden om het fileprobleem op te lossen. Zij suggereren spoorrails te asfalteren, zodat de rails net als bij een tram in de weg zakken. Op drukke uren kunnen auto’s dan van de extra wegen gebruik maken.

Dat heeft ir. H. de Koning, een van de initiatiefnemers, dinsdag bevestigd. Het team van ingenieurs bedacht het plan als opdracht van een postacademische opleiding infrastructureel management aan de Rijksuniversiteit Groningen (RuG). Het plan ligt inmiddels bij de Adviesdienst Verkeer en Vervoer (AVV) van Rijkswaterstaat, die de haalbaarheid ervan gaat onderzoeken.

,,We beseffen dat er nog veel haken en ogen aan het ruwe idee kleven”, erkent De Koning. ,,Zo moeten er duidelijke tijdsvensters worden gecreëerd waarin de sporen voor het autoverkeer toegankelijk kunnen zijn.” De ideeën van de ingenieurs richten zich voornamelijk op goederenspoorlijnen. ,,De goederen kunnen ’s nachts worden vervoerd, zodat de rails overdag ruimte biedt voor auto’s.”
Op welke termijn het plan zou kunnen worden ingevoerd, durft De Koning niet te zeggen.

Het zou mij niet verbazen dat regelmatig alcohol gebruik ook goed is voor de hersenen, indien conclusie 2 als juiste kan worden aangewezen.

Wat wel zeker is dat enkele mede columnisten door deze laatste melding in de landelijke pers in een hoera stemming verkeren, en nu maar wachten op een drankje wat de lever weer kan oppeppen.
Gebruikte men daar vroeger niet levertraan voor? Sterkte Kees.

UTRECHT/BOSTON- 08/01/03 – Mannen die regelmatig bier, wijn of sterke drank drinken, hebben minder kans op een hartaanval dan niet-drinkers. Belangrijk is niet hoe veel ze drinken, maar hoe vaak.

Regelmatige drinkers verminderen hun kans op een hartaanval met ongeveer eenderde ten opzichte van geheelonthouders. Om de dag een biertje is mogelijk al genoeg, zo blijkt uit een onderzoek dat is gepubliceerd in het New England Journal of Medicine van donderdag. Voor het onderzoek is het drankgebruik van 38.000 mannen over een periode van twaalf jaar bestudeerd. Daaruit is voor het eerst gebleken dat geregelde consumptie van alcoholische dranken hartaanvallen helpt voorkomen. ,,Zelfs relatief bescheiden hoeveelheden alcohol kunnen beschermen, mits die regelmatig worden genuttigd”, zei leider Kenneth Mukamal van het onderzoek aan het Beth Israel Deaconess Medical Center in Boston.
Mukamal en zijn collega’s keken ook naar de voordelen van verschillende soorten drank. Zij kwamen tot de conclusie dat wijn niet meer bescherming biedt dan bier of sterke drank. Eerdere onderzoeken suggereren dat wijn het beste werkt.

Mukamal gaf toe dat zijn studie niet laat zien of drinkers langer leven, alleen dat ze minder kans hebben op een hartaanval. ,,Artsen moeten eerlijk zijn over wat alcohol wel en niet kan doen”, zei hij. ,,Voor sommige mensen kan het een goede beslissing zijn elke dag een glaasje te drinken”, aldus de wetenschapper.

Proost,

Godspeed

PS: Dit laatse onderzoek moet de minister van volksgezondheid toch een hart onder de riem steken, want in de toekomst zal het aantal hartaanvallen drastisch dalen, vooral onder studenten!!!:-D


0 reacties

Geef een reactie

Avatar plaatshouder