‘Goedemiddag, met de klantenservice van Coolblue, waarmee kan ik u van dienst zijn?’
‘Nou, ik wil even kwijt dat ik behoorlijk pissed ben over jullie leveringsservice! Ik heb gisteren een barbecue plus toebehoren en een laptop besteld. Met track en trace kreeg ik via de mail door, dat de bezorgtijd tussen 16.00 en 18.00 uur zou zijn. Om 15.15 uur was ik thuis en in de brievenbus vond ik een briefje van PostNL dat ze ‘mij gemist’ hadden.
Op het briefje stond geen tijd genoteerd, maar een email vertelde mij dat ze mijn bestelling om 15.15 tevergeefs hebben aangeboden.’
‘Oh, dat heel vervelend om te horen.’
‘Meer dan dat, nu komen ze maandag pas en zit ik hier met kilo’s vlees en tien gasten die uitgehongerd zijn. Bovendien kan ik nu niet werken want mijn laptop is stuk!’
‘Ja, ik begrijp het.’
‘Wat begrijpt u? Hoe megakut dat is?
‘Heeft u contact opgenomen met Post.nl?’
‘Jazeker, tot twee maal toe. De eerste keer had ik 19 wachtenden voor mij en hingen ze me op toen ik aan de beurt was. De tweede keer, na vier keuzeprogramma’s opnieuw doorlopen te hebben, had ik 27 wachtenden voor mij maar ik geef NIET vroegtijdig op, zoals jullie leverancier blijkbaar heeft gedaan. Die had vast een barbecue die hij niet wilde missen! Ik kreeg een chinees sprekende dame aan de lijn die na mijn intro ophing. Het was namelijk precies 16.00 uur inmiddels dus waarschijnlijk hoog tijd om de tent te sluiten. Die had vast ook sociale afspraken, Foe Yong Hai in familiekring ofzo!’
‘Oh, dat is wel vreemd ja. Heeft u een barcode voor mij?’
‘Een barcode van wat? Mijn spullen? Uw levering of die van Postnl?!’
‘Maakt niet zoveel uit. Geeft u anders uw postcode en adres even. Dan zoek ik u op.’
‘Trouwens, in de reclame van Coolblue pretendeert u dat Coolblue zelf de bestelling aflevert. Dan komen mannetjes in blauwe pakjes zelfs je spullen thuis neerzetten. Wat is dat voor flauwekul reclame!’
‘Wij zijn wel bezig met onze eigen bezorgservice maar die is nog niet werkzaam.’
‘Dus besteden jullie de bezorging uit aan een onbetrouwbare partij die te beroerd is zich aan afspraken te houden? Lekker dan. Op de site staat ‘voor 23.00 uur besteld, morgen in huis’. Als ik jullie was zou ik daarvan het volgende maken: ‘Voor 23.00 uur besteld en u krijgt allerlei vage berichten die niet kloppen van onze ‘businesspartner die super onbetrouwbaar is maar daar kunnen wij natuurlijk niets aan doen’.
‘Nou, nou. Wij krijgen de laatste weken anders veel minder klachten.’
‘Minder?! Dat is toch geen criterium. Je kunt als bedrijf niet beloven dat de klant iets in huis heeft de volgende dag als jullie dat uitbesteden aan een stelletje losers! Dan zijn jullie net zo onbetrouwbaar en is jullie service gewoon slecht.
‘Wij doen ons werk zo goed mogelijk en bij ons is het op tijd de deur uitgegaan.’
‘Ja, om het over te dragen aan een stelletje beunhazen. Daar werken jullie mee samen dus dat is jullie keuze, dus is jullie service slecht. Ondertussen beginnen mijn gasten te muiten!’
‘Ik ga deze melding even doorzetten naar de klachtenafdeling. Dan kunnen zij kijken of ergens iets gecompenseerd kan worden.’
‘Wat gaat u compenseren? 5 kilo vlees dat in de marinade ligt?’
‘U kunt dat toch ook in de koekenpan klaarmaken?’
‘Voor tien man?!’
‘Tja, tien man is wel wat veel.’
‘Kunnen jullie me ook compenseren voor een dag niet werken?’
‘Nee, helaas. Daar heb ik geen oplossing voor. Het enige wat ik voor u kan doen is de klacht doorzetten naar de klachtenafdeling.’
‘Kan ik dat op papier krijgen? Niet dat ik maandag moet bellen, of eerder dinsdag en dat niemand van wat dan ook weet, en postNL weer niet komt opdagen?’
‘Nee, helaas.’
‘Wat kun jij dan eigenlijk wél doen?’
‘U een fijne avond wensen.’
‘Die is nu wel verkloot. Jij mist geen barbecue, ik wel!’
‘Nou mevrouw, ik mis ook een barbecue want ik moet tot 12 uur werken.’
‘Dat is mooi. Dan heb jij ook geen fijne avond.’
‘Nou, geen fijne avond dan maar, mevrouw Mäkel.’
‘Insgelijks!’


Esther Suzanna

Ik schrijf omdat ik het niet laten kan op https://www.facebook.com/esthersuzanna/ en http://suzannaesther.nl/

5 reacties

van Gellekom · 28 juni 2017 op 08:55

Tja, track and trace. Als je die words used vraag je om trubbles. The column is marvelous anyway

NicoleS · 28 juni 2017 op 09:11

Haha, super geestig!

Nummer 22 · 28 juni 2017 op 12:59

? keep Cool do not be Blue and forget to breath.

Cool Blue, what’s te clue. Oh oh oh.. our apologizes mevrouw. Nu hoort u het ‘ bel me niet register’

Nummer 22 · 28 juni 2017 op 18:36

Daddy Cool is taking care.
Hey daddy daddy cool

Mien · 12 juli 2017 op 11:34

Tja, en dan hangen ze je ook nog op ??? Killing!
Maar je durft. Op ongemarineerde valreep een afgeprijsde Weber bestellen. Heb je toevallig ook Ziggo? Dan kun je helemaal mooie gesprekken houden. Stoom in ieder geval goed afgeblazen. Volgende keer een pot honing naast je neer zetten. De callmeisjes- en jongetjes kunnen er ook niet echt iets aan doen. Doordringen tot een diepere laag en het azijn verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Geef een reactie

Avatar plaatshouder