De nieuwe advertentiecampagne van de Volkskrant geeft een stem aan het goede volk, dat niet schreeuwt, zich laat informeren en niet neerkijkt op anderen. Prototypes van de überabonnee staan dagelijks paginagroot in de krant. Gemiddelde, gezonde, zo op het eerste gezicht tolerante lezers die eerst nadenken voor ze iets zeggen, zich genuanceerd laten informeren en met respect voor de ander hun mening uitwisselen. Daarbij verstandig uitgesmeerd over de verschillende leeftijdscategorieën. Vlees noch vis, zoals de hele campagne een irritante spruitjeslucht ademt. Ik heb nog geen allochtoon of gehandicapte gezien, bovendien staat de geëtaleerde braafheid me tegen.
Goed volk schreeuwt namelijk wél als het stuitende misstanden tegenkomt, onteigend wordt of bestolen. De Volkskrant raadt ons aan eerst informatie verzamelen. goed na te denken en vooral ook rekening te houden met degenen die onze gezamenlijke boel grotelijks belazeren.

Dat goede volk dacht ik dus aan de telefoon te krijgen toen ik een tijdelijke adreswijziging voor de bezorging van mijn ‘Goedvolkkrant’ door wilde geven. Na een kwartiertje in de wacht werd ik inderdaad door de lezersservice vriendelijk geholpen en na het tot drie keer luidkeels herhalen van de nieuwe adresgegevens leek niets – Goed Volk luistert helaas niet altijd even zorgvuldig- de continue ontvangst van mijn krant in de weg te staan.
Tot ik het bevestigingsmailtje van de manager lezersservice onder ogen kreeg, waarin zowel het nieuwe adres als de postcode een koddige, maar foutieve verhaspeling hadden ondergaan.
Kan gebeuren, daar gaan we samen nog even om lachen, dacht ik nog en opnieuw de wacht opgezocht. Een andere mevrouw, bleek niet ontvankelijk voor de wijziging die ik aan wilde brengen. Het door mij genoemde nieuwe adres bleek na drie keer ‘inkloppen’ niet in haar systeem te bestaan.

Het spijt me, u moet nog maar eens goed kijken of u de juiste postcode..
Maar dit IS de juiste postcode..
Maar hij bestaat niet, mijn systeem zegt..
Maar uw systeem is toch niet almachtig..
Ik kan verder niets voor u doen..
Wel eens gehoord van Postcode.nl, kijk daar dan even.
Dat kan niet met deze computer..
Dus nu gaat mijn krant in plaats van naar Rozenstraat 7 naar Kamperfoelieplein 21?
Inderdaad meneer..
En daar kunt u niets aan doen?
Als uw adres niet bestaat niet nee..
Stuurt u dan de krant maar weer naar mijn oude adres..
Dat is jammer genoeg uit het systeem verwijderd..
Dus IK besta niet?
Dat hoort u mij niet zeggen..
Dan zeg ik mijn abonnement op..
Wat is uw adres en postcode?
*&^^*&@€&!!..
Niet schreeuwen meneer dat helpt u niets..
Ik wil NU uw manager spreken..
Die is er niet..u kunt via de website..
Dit lijkt wel Kafka..!!
Wie?
KAFKA!
Die naam is hier niet bekend, kan ik verder nog iets voor u doen?

Goed Volk
werkt niet bij de Volkskrant.


4 reacties

Harrie · 20 februari 2013 op 13:28

Geef het Volk brood en spelen … ehhhh … brood en water. Maar dan in omgekeerde volgorde.
KAFKA! Is dat niet een ka die kaffert? Gewoon terug kafferen T, op z’n Franz. Met Franze slag. Sterkte. Groetjes, Harrietje.

Chris · 20 februari 2013 op 14:01

Ze doen het altijd goed bij columnx, die gefrustreerde stukjes over ervaringen met callcentra. Ik ben blij dat ik geen callcentermedewerker ben.

Aan de andere kant, wellicht kun je eens een abonnement bij de krant van Wakker Nederland proberen, kijken hoe het er daar aan toe gaat.

Jip · 20 februari 2013 op 17:20

Trawant ik zal die krant wel voor je ophalen en bezorgen en gelijk mijn poot even op de deurmat van de Volkskrant optillen!
Poot Jip!

Mien · 21 februari 2013 op 15:16

Een beetje old school Trawant … papieren krantjes lezen … :hammer:
Tja … en systemen … dat zijn verschrikkelijke dingen.
Zit je eenmaal in het systeem dan zit het systeem binnen de kortste keren ook in jouw systeem.
Krijg het er dan nog maar eens uit …
Sterkte.

Mien

p.s.
Tip: Stel je eigen individuele krant samen en je hebt een volk(s) krant niet meer nodig.

Geef een reactie

Avatar plaatshouder