Nu hebben ze me te pakken hoor, de heren van KPN. Iedere week bellen ze me op. De ene keer over mijn vaste telefoonabonnement, de andere keer over mobiel. Iedere keer wijs ik ze weer af, maar nu hebben ze me toch echt bij mijn…eh…nou ja, je weet wel. Ik ben een echt belmens. Voor mijn werk zit ik een hele dag achter de telefoon en als ik thuis kom, begin ik rustig opnieuw. Even mijn moeder bellen wat ze gaat eten vanavond, mijn zus heb ik vandaag ook nog niet gesproken en drie van mijn vriendinnen weten nog niet dat mijn zoon gisteren zijn eerste liga heeft gegeten. Soms als mijn man belt en zegt dat de telefoon al heel de dag niet te bereiken is, durf ik hem niet te vertellen dat ik al die tijd met vriendinnen heb zitten lullen. Ga er dan heen, spreek iets af, zou hij zeggen. Nee, mijn dochter heeft vast en zeker met de telefoon lopen klooien. Ze moet dan intussen ook een 0900 nummer hebben gedraaid, want de rekening van de laatste twee maanden rijst te pan uit. Gespecificeerde rekeningen zijn bij ons dan ook uit den boze. Ach, klein leugentje om bestwil mag toch best?

Omdat ik toch wel tot de belverslaafden gerekend mag worden, leek het mij verstandig geen mobiele telefoon aan te schaffen. Ik heb het lang uit kunnen stellen, maar heb er uiteindelijk toch een gekocht. Prepaid, dat dan wel weer. Ik ben net een kind van 12 die van zijn ouders 10 euro beltegoed per maand op zijn telefoontje gestort krijgt, maar dat werkt voor mij het beste. Gierig als ik ben (ons ben zuunig), bel ik er niet graag mee. Zonde om 1 euro 20 per minuut te moeten betalen, terwijl ik op mijn vaste net maar een paar cent kwijt ben. Mijn mobieltje is dus echt voor noodgevallen en sms-berichten.

Vrijdagavond om 22.45 uur heb ik mijn laatste belletje via het vaste net gepleegd. Zonder waarschuwing hebben kaboutertjes in dienst van KPN die nacht stiekem een kabeltje doorgeknipt. Paniek was het, toen ik zaterdagmorgen de hoorn van de haak nam en geen kiestoon hoorde. Wat nu? Na drie keer alle stekkers eruit te hebben getrokken om ze daarna weer extra stevig terug in te pluggen, stond ik met de mobiele telefoon in mijn hand. Ik zou toch echt KPN moeten bellen om te vragen wat er aan de hand is, maar het was nog maar 10 uur ’s morgens en ik bel na 3 uur ‘s middags een stuk goedkoper. Na wat wispelturig heen en weer te lopen, besloot ik ze toch maar te bellen. Ik bleek geluk te hebben, het was een gratis nummer.

Minder geluk had ik toen bleek, dat er in het weekend niemand langskomt om de boel te repareren. “Maandagavond bent u de eerste mevrouw”. Wat een ramp. Drie dagen lang moet ik het zonder telefoon stellen. Af en toe probeer ik met mijn mobiel ons huisnummer te bellen, maar het enige wat ik te horen krijg is: “Dit nummer is om technische redenen onbereikbaar”. Het zweten en rillen is inmiddels ingetreden en het liefste zou ik tot maandagavond in mijn bed blijven liggen.

Mijn man lacht me al twee dagen uit en ik begin me steeds vaker af te vragen of hij niet zelf die nacht de schaar ter hand heeft genomen. Maar goed, ik geef hem het voordeel van de twijfel tot het tegendeel is bewezen. Maandagavond weet ik meer.


10 reacties

Mosje · 31 januari 2006 op 11:12

[quote]maar nu hebben ze me toch echt bij mijn…eh…nou ja, je weet wel.[/quote]lurven, kladden, of neus, zou ik zeggen.
😉

Heel hrknbr, ik heb een belverslaafde collega, jezus wat lult die vent de hele dag

Outsider · 31 januari 2006 op 11:43

[quote]Ik ben een echt belmens.[/quote]

Mijn ex-vrouw had dat ook. Als ze een paar nieuwe sokken had gekocht, kon ze rustig een uur bellen met een vriendin.

Leuke column weer. Wat was er nu uiteindelijk aan de hand. Was alleen je eigen telefoon afgesloten of de hele buurt?

Ma3anne · 31 januari 2006 op 14:40

Ik bel niet zoveel meer. Is me te duur. Maar de kilometers lange gesprekken met mijn moeder en vriend(inn)en mis ik wel.
Het leven ziet er heel anders uit als de telefoon een bezuinigingspost is geworden.

Ben je alweer aangesloten inmiddels?

wendy77 · 31 januari 2006 op 14:48

Blij te horen dat ik niet de enige vrouw ben met een belprobleem. 😛

Outsider: alleen die van ons 😉

Ma3anne: Ik ben intussen weer aangesloten al heeft het nog tot dinsdagmiddag 14.00 uur geduurd. 😉

DriekOplopers · 31 januari 2006 op 16:20

Zeeuws telefoonnet plat door overbelasting

Middelburg, 31 januari (ANP)

Grote delen van de provincie Zeeland zijn voor gebruikers van het vaste telefoonnet onbereikbaar geweest. De storing ontstond afgelopen vrijdagavond. Onderzoek bracht aan het licht dat het telefoonnet door bovenmatig gebruik oververhit was geraakt. Daardoor zijn diverse verbindingen gesmolten.

KPN is de hele maandag en een deel van dinsdag bezig geweest de schade te herstellen. Overwogen wordt, Zeeuwse jonge moeders gratis mobiele telefonie aan te bieden. Dit om nieuwe overbelasting van het vaste net te voorkomen. Volgens onbevestigde berichten zou een peuter per telefoon een langdurig gesprek hebben gevoerd over de aanschaf van nieuwe sokken, waardoor een kettingreactie tot stand is gekomen.

Aangezien de oververhitte telefoonkabels ondergronds tot brand hadden kunnen leiden, stelt de Onderzoeksraad voor de Veiligheid, onder voorzitterschap van Prof. Mr. Pieter van Vollenhoven, een onderzoek in.

Driek 😉

wendy77 · 31 januari 2006 op 16:27

Whahahaha Driek :laugh:

Was het maar waar van die gratis telefonie…zucht…
Kunnen we Ma3 dan ook niet zo’n pakket aanbieden? 😛

Kees Schilder · 31 januari 2006 op 18:37

Tja, KPN is de HEMA onder de foonmaffiosi dus dan weet je het wel.
Niettemin, een heel leuke column weer

Chantal · 31 januari 2006 op 19:32

Haha leuke column! En herkenbaar ook… ben ook altijd een vermogen kwijt aan bellen. Er schijnt nu trouwens ook een website ofzo 😕 te zijn waarmee je via je computer gratis kunt bellen. Misschien iets voor jou? 😛

KawaSutra · 1 februari 2006 op 00:06

Noodgedwongen heb ik vorig jaar een telefoon aangeschaft voorzien van een pincode. Het hielp goed totdat ik hier en daar verstopt in huis losse telefoontoestellen aantrof die ingezet werden als vader toch naar het werk was. Er is gewoon geen kruid tegen gewassen. Zodra ADSL mogelijk wordt zonder KPN-abonnement zeg ik mijn vaste abonnement maar op. Binnenkort kunnen we elk telefoontje via het internet plegen mét behoud van telefoonnummer. Dus daar wacht ik nog even op.

Leuke column!

Mup · 1 februari 2006 op 12:48

[quote]Het zweten en rillen is inmiddels ingetreden en het liefste zou ik tot maandagavond in mijn bed blijven liggen.[/quote]

Wacht maar tot je mee maakt dat cx er een dag uitligt:-) Leuke column,

Groet Mup.

Geef een reactie

Avatar plaatshouder