Het is vandaag woensdag, 2 dagen later dan maandag, de dag waarop ik van mijn goede Limburgse vriendin Nicole van de klantenservice van Vodafone een berichtje zou krijgen. Vodafone en ik hebben een woordenwisseling over mijn rekening, die 2x afgesloten is geweest. Afgesloten omdat ik 4 maanden lang 160,- gefactureerd kreeg, waar ik niet verantwoordelijk voor was. Dit was aangegeven door de Vodafone. Al 2 dagen lang hang ik als een junkie in mijn mail, zonder enig resultaat helaas.

Het is een uur of 8 en ik besluit te bellen naar mijn belbabe van de Vodafone. En wat denk je? Ik krijg *** nog Nicole(met zachte g) aan de lijn ook! Blijkbaar is ze de enige die daar werkt, zonder te functioneren weliswaar. Nicole is ernstig ziek, want Nicole vertelt me dat ze zich herinnerd dat we gesproken hebben, maar er is geen log aangemaakt in haar schermpje. Bovendien ging het vorige gesprek volgens haar niet over afsluitkosten, maar over het afsluiten van een extra telefoon abonnement. Wel lief van de Vodafone, dat ze drugsverslaafde limbo’s opnemen in het Vodafone re-integratietraject.

Ik vroeg haar waar ze verslaafd aan is geweest, maar de ziekte speelt weer op, Nicole vertelt mij dat ze niet verslaafd is. Arme meid, zwaar aan de pillen, kilo’s tegelijk en te dement om het zich te herinneren. Omdat Nicole zo ziek is, besluit ik haar te vertellen hoe het werkt.

Ik vertel haar dat ze daar werkt om mij te helpen, dit betekend o.a. problemen oplossen/uitzoeken van klanten, zeker klanten die (al 10! jaar) bij Vodafone zitten. Ik kan Nicole niet zien, maar ik kan horen dat ze moeite heeft met dit te begrijpen, haar log zegt nou eenmaal dat we niets besproken hebben, dus dan is dat zo. We zijn een kwartier bezig in het gesprek en ik heb niet het idee dat er schot in de zaak zit, integendeel. Ik verander van tactiek, ik google “Nicole, Limburg, Vodafone” en wat denk je? Mijn Belbabe heeft op social media staan dat ze bij Vodafone werkt, ja ik zou het stil houden…

Ik zeg “Nicole, we zijn nu een tijdje in gesprek en ik heb niet het idee dat we vooruit gaan, sterker nog, ik heb niet het idee dat er überhaupt beweging in zit. Hier kan jij niets aan doen, jij bent ziek… én verslaafd. Bovendien zie ik dat je op social media hebt geplaatst dat je vanmiddag vrij hebt genomen en naar de kapper gaat, dat is ook wel nodig he.” Aan de andere kant blijft het stil, ik vervolg mijn verhaal.

“Verder zie ik dat je geen opleiding hebt afgemaakt, komt vast door je ziekte, dat is niet jouw schuld. Nicole dit is wat we doen, ik wil vandaag een bericht dat mijn afsluitkosten gecrediteerd gaan worden anders zorg ik dat ik én mijn vrienden iedere dag naar Vodafone bellen en bij iedereen die ze aan de lijn krijgen vragen naar: Nicole, want die heeft me zo slecht geholpen! En het is dan misschien wel niet waar, maar wel vervelend en dat gaat opvallen. En lieve Nicole, we weten allebei hoe moeilijk het is om als (ex)verslaafde én demente weer aan het werk te komen. Dus laten we zorgen dat mijn afsluitkosten 2x gecrediteerd worden, zodat ik kan zeggen dat ik gewonnen heb van de klootzakken van Vodafone en jij heerlijk ontspannend de rest van je drugsspuitende Limboleven bij de Vodafone alle klanten een kut dag kan bezorgen, goed idee?” Ze ging het dossier opnieuw uitzoeken, ik zou deze week een mailtje krijgen…

Nog geen uur later, uur of 9, en ik quote letterlijk vanuit mijn mailbox:
—–
“Beste Meneer GEIJTENBEEK,” (hip die hoofdletters!)

“Bij dezen wil ik uw bevestigen dat de deblokkadekosten zijn gecorrigeert.” (Ik hoop dyslectisch)
“2x 35,50 zal op de volgende factuur in mindering gebracht worden.

Met Vriendelijke Groet,

Nicole
Vodafone Klantenservice”
—–

Lieve Nicole, het is prima dat je mensen wilt vastbinden en keihard in de poeperd wilt naaien, maar gebruik een beetje glijmiddel. Een stroeve vrijpartij zonder bevredigend voorspel, geeft ongelukken en daar heeft niemand zin in, zeker niet met een drugsverslaafde demente Limburger van de Vodafone.
“Ik heb gewonnen van de klootzakken van de Vodafone.”- Mike Geytenbeek, 28 september 2016.

*logischerwijs heette de beste mevrouw niet echt Nicole.

Categorieën: Maatschappij

Mikescolumnhoekje

ik frustreer, klaag, verkoop en zeur... en daar schrijf ik dan stukjes over. Vaak net te hard, te grof of te controversieel en daar kom ik dan achter na het schrijven en ik heb een ongegronde afkeer aan John Williams. Mijn columns zijn een weerspiegeling van mijzelf; lomp, ondoordacht, recht uit het hard en soms emotioneel.

6 reacties

Mien · 19 oktober 2016 op 17:31

Nou die Limburgers komen er in ieder geval nog goed vanaf. Ik heb gelukkig niets met Voodoofone. Ik zit bij Telslet. Niet dat dat beter is hoor. Maar daar hoef ik niets te betalen. Ze betalen mij. Kotselijk. Eh … kostelijk. Nee, met lijken heeft het niets te maken. Contact houden. Daar gaat het om. En frustratie wegschrijven.

NicoleS · 19 oktober 2016 op 21:21

Haha heb ik het nou weer gedaan??mooi heel goed dat je die dieven daar te slim af bent geweest.

StreekSteek · 20 oktober 2016 op 10:25

Hier wordt het weer bewaarheid: naaien is goed tegen jeuk.

Nummer 22 · 20 oktober 2016 op 19:39

Tsja, Vodkafone, de vestiging in Moskou heeft mij getracht mobiel te bereiken. U weet dat de taal der russen mij wel een beetje gecharmeerd heeft,maar dit terzijde.
Ik zei alleen maar Njet, Da, Njet, Da, Njet Matrouska Vodkafone, Njet en toen als laatste Da.
Toen ontving ik een mail met de bevestiging dat voor het beantwoorden van de vragenlijst ik de winnaar bent geworden van de Russische Grote Lijer Prijs der Vodkaverslaafden en er 2 containers Vodka naar mij onderweg gaan als ik nu even mijn bankpas gegevens en pincode zal mailen en, natuurlijk dat heeft mijn ex buurman P,Oetin, direct gedaan. Hij is namelijk de Russisiche taal meer dan 100% machtig!

Vodkafone & Da Kriminalski Terroriski
Sponsors van de Syrische Voetbalcompetitie. Op het reclameboord in Aleppo, Mosul en Damascus staat: “Voetbal is oorlog” (vertaald door vertaalburo ” Wij weten het beter” (ook vertaald)

Nummer 22 · 20 oktober 2016 op 19:43

Vertaald:

Футбол-это война, мы знаем, все лучше

Namens het O.I.L. (1955)

Jonkvrouw Stotteraar toe Haspelaar- Slabakowski

Stagiare tot 21.10.2016)

emaessen · 21 oktober 2016 op 21:33

Die helpdesk medewerkers zijn vaak lui die al jaren werkloos geweest zijn voor ze zo’n baan nemen (of te oud voor iets anders na ontslag). De easyjet gebruikt lui uit India die Krishna op hun blote knieën mogen danken dat ze iets hebben.

Dat soort lui pesten vind ik laag, het is beleid van zo’n bedrijf wat daar achter zit. Op zich een prima reden om een beter bedrijf te zoeken. Zelf heb ik niet eens een mobiel maar ken zat lui die vanwege dit soort gezeik van @home op xs4all zijn overgestapt.

Geef een reactie

Avatar plaatshouder