Zeg, ben jij al op de hoogte van de social-trends die dit jaar zullen domineren? Wil je zeker booming zijn in 2013? Er toe doen? En niet hopeloos achterlopen? Lees dan vooral door.

In 2013 zijn we namelijk steeds meer op zoek naar ons eigen, unieke ikje. We hebben er geen behoefte aan om met de grijze meute mee te lopen. De uniekchick/guy zal dan ook de eerste trend van 2013 zijn waar je aan móet voldoen: ga jezelf onderscheiden door opvallend en decadent gedrag. Probeer nét datgene te doen, wat een ander niet zou doen. Be different. Probeer grenzen op te zoeken, kom met vernieuwingen, loop uit de maat en heers. Uniek zijn is noodzaak. Kijk mij, ik doe ertoe. Je wilt toch niet achterblijven?

Die once live twice

Ten tweede wil je natuurlijk, als trendsetting persoon in deze éénentwingste eeuw, optimaal van dit leven genieten. Doe dat vooral, je leeft tenslotte maar één keer. Of toch niet? Er zijn trending hipsters die leven volgens het ultramoderne principe: Die Once Live Twice. Met andere woorden, leef twenty-four a day, rusten kan altijd nog (als je dood bent…). Gelukkig voor deze hippe vogels, past de nu-maatschappij zich feilloos aan hen aan. De 24/7-economie voldoet inmiddels aan hun levenspatroon. Feesten duren tot vroeg in de middag en beginnen weer laat in de middag. En ze zijn al lang niet meer voorbestemd voor de weekenden. Dus, zorg dat je trend twee ervaart en partycipate! Ben erbij en mis het niet. Maak er samen een bezopen feestje van. Go for it!

Daarnaast kan ik me voorstellen dat de hippe, belangrijke mensen van deze tijd hun feestvreugde willen sharen met al hun followers in de diverse, daartoe bestemde, sociale media. Maak daarom foto’s en video’s van je brakke feestkop, té kekke outfit, al dan niet ondergek*tst, en zet ze op alle mogelijke media. Zo snel mogelijk. Dat is leuk. Iedereen zal weten dat je weer een dag hebt geleefd alsof het je laatste was. Je status zal groeien. Image galore is niet meer weg te denken uit de trendsettende (sub)culturen onder jongeren. Sharification it is. Show je skills. Trend drie is like! En je kan maar beter mee doen… Like!

Onverzadigbare party animal

O, dus je dacht al te voldoen aan de upcoming hypes van het jaar 2013? Je “unieke”, wannabe ikje staat inmiddels al zo’n vijftienhonderdachtenveertig keer getagd en geliked op alle denkbare social, world wide, media? Iedereen weet dus inmiddels dat je een onverzadigbare party animal bent? Ja? Mooi. Dan doe je er toe dit jaar! Alleen jammer dat je eventuele, toekomstige baas ook kan Googlen…

 

Categorieën: Media

Pascal Cuijpers

Docent Beeldende Vorming | Columnist DNP (De Nieuwe Pers), VOLnieuws en Bredanieuws | Radiocolumnist | Weblog | Media | Muziek | Kunst | Sport

5 reacties

Mosje · 18 maart 2013 op 16:01

like!

Dees · 18 maart 2013 op 16:38

Waarom ondergk*tst? En is al dat anglodutch niet hopeloos last year? Want wat is er mis met opdoemend, feestnemen en deelificatie? Hoewel…

Ik vind het onderwerp een beetje zo-zo, heard it, read it and the bought t-shirt has been washed too many times. Internet is gemutsificeerd, ik vermoed dat sociale media hun beste tijd hebben gehad. Ik hoop het ook. Vind twitter een gruwel en van facebook blijft weinig meer over dan een reclameblok.

Dat gezegd hebbende, je hebt een lekker tempo in je schrijvelarij, dat maakt het toch nog leuk lezen.

Ma3anne · 18 maart 2013 op 17:28

Deze trendy topics doen me sterk denken aan mijn jeugd in de sixties. Niks nieuws onder de zon, blijkbaar. 😛

Ik vind je perspectief een beetje obollig. Laat ze lekker gaan. Het komt vast allemaal op de pootjes terecht.

Groetjes,
sixtie-plusser Ma3anne

Harrie · 19 maart 2013 op 10:51

Kek … dat kan echt niet meer. Kekke sweaters bah … !!! 😀

Geef een reactie

Avatar plaatshouder