Een nieuwe sport is verschenen aan het firmament. Het zogenaamde klanten rollen. Deze nieuwe tak van sport is zo populair dat het nu al verschillende toepassingen kent. Zoals het klanten rollen op ooghoogte en het klanten rollen op broekzakniveau. Het werkterrein van klantenrollers spitst zich vooral toe op supermarkten. Het is nog onduidelijk of deze nieuwe sport het predicaat denksport of gevechtsport krijgt. Eén ding is zeker. Het draagt de nodige risico’s met zich mee. In de supermarkt vindt het klanten rollen plaats op diverse locaties. Om te beginnen in de rekken op ooghoogte. Daar liggen de duurdere merkartikelen voor het grijpen. Het oog wil ook wat en daar maakt de slimme supermarketeer dankbaar gebruik van. In het onderste rek is slechts plaats voor de goedkopere huismerken. Een gevaarlijke locatie zo blijkt. Ooit geprobeerd koekjes uit het onderste rek te scoren? Gegarandeerd dat zowel de koekjes als de klant over de grond rollen.

Ook in supermarktoutletten als Lidl en Aldi heeft het klanten rollen zijn entree gedaan. Er wordt zelfs rekening mee gehouden bij de winkelindeling. Winkelrekken worden in een trechteropstelling geplaatst zodat de klanten zich automatisch verzamelen bij de afprijsrekken waarna het klanten rollen kan beginnen. In de afprijsrekken liggen troostrollo’s en andere lekkernijen voor het grijpen. Ook crocs liggen er in diverse kleuren en maten klaar. Deze worden meteen door klanten gepast en aangehouden. Voor een betere grip. Zo gaat de klant niet aan de rol tijdens zijn graaisessies.

De supermarketeer heeft dozen met goedkope pleisters tactisch in de nabijheid van de afprijsrekken opgesteld. Handig om alle graaiwondjes meteen mee te behandelen. Bloeddrukmeters, defibrillators, bandenreparatiesetjes alles is in supermarktoutletten voorradig en tegen schappelijke prijzen te verkrijgen. Mits de klant de juiste prijsbordjes bij de juiste artikelen weet te vinden. Hier wordt het klanten rollen op broekzakniveau bedreven. De euro’s rollen de klant de broek nog net niet uit.

Aan de kassa is sprake van een gevaarlijke variant op het klanten rollen. Zodra het kassameisje via de intercom een collega om assistentie roept, gaat het klanten rollen over in klanten buitelen. De wildste situaties ontstaan dan aan de kassa. Onlangs heeft een Jumboklant bijna een dwars-o-lacy opgelopen nadat het winkelwagentje van een agressieve klant zowat zijn rug doorboorde. De klant was op zoek naar de kortste rij.

Na het betalen aan de kassa komt voor trouwe klanten de slagroom op de taart. Gratis zegels bieden garantie dat de klant weer snel de supermarkt bezoekt. De supermarketeers lachen in hun vuistje. Het klanten rollen is hot.
Sinds kort heeft ook Appie Happie de nieuwe sport ontdekt en met een knipoog verweven in haar reclamecultus. Look-a-like-AH-André danst spontaan de limbo en rolt zijn lenige buik onder een lage stok. Dit alles natuurlijk voor heel wat pegels. De klant ontvangt hiermee een vette bonus voor een uurtje extra klantgerol.

[b][url=http://www.ah.nl/commercials/speelaf.jsp?jaar=2009&vertoon=lapg_tvcommercial_wk212009]Mien[/url][/b]

[img align=left]http://www.ad.nl/multimedia/archive/00159/pleister_159578h.jpg[/img]

Categorieën: Maatschappij

Mien

Bewonder luidruchtig en verwonder in stilte

8 reacties

LouisP · 14 juni 2009 op 15:21

Mien,

leuk origineel onderwerp. Goed geschreven ook maar ik heb behoefte aan of eens flink te lachen, ontroert of verontwaardigt te worden of minimaal mezelf wat druk te maken in iets.
Dat miste ik in dit stuk.
groet,
Louis

arta · 14 juni 2009 op 22:08

Ja! De Mien-originaliteit, Mien’s schrijfstijl, Mien’s humor, één ding mist: Mien’s spirit!
🙂

Prlwytskovsky · 14 juni 2009 op 22:25

Desnoods ga ik erbij op de grond zitten maar het achterste uit het schap moet en zal ik hebben, de zegeltjes ten spijt.

Leuk Mien, ik heeft gelache. 😆

lisa-marie · 15 juni 2009 op 08:40

Helemaal mien!! 😀

Li · 15 juni 2009 op 18:36

Zo is dat Mien.
Het wordt hoogtijd dat we de rollen pord eens gaan omdraaien! 😀

DreamOn · 16 juni 2009 op 11:01

Ik heb de column met plezier gelezen.
Alleen het woord ‘supermarktoutletten’ vind ik erg lelijk! 😉

WritersBlocq · 16 juni 2009 op 23:15

Jij bent echt gek, Mientje, héérlijk gek! Bij supermarketeers had je best mogen stotteren, het zijn toch supermarktmarketeers?

[quote]Onlangs heeft een Jumboklant bijna een dwars-o-lacy opgelopen nadat het winkelwagentje van een agressieve klant zowat zijn rug doorboorde. De klant was op zoek naar de kortste rij.[/quote]

Die klant was dom! Bij Jumbo krijg je nl. gratis boodschappen als de rij langer is dan ‘zoveel’ klanten 😉

Vlg mij heb jij met het schrijven van dit stukje pleisterwerk net zoveel plezier gehad als ik met het lezen ervan 😀

axelle · 17 juni 2009 op 21:05

Een stukje over de Grootste Bende Afzetters in de maatschappij, why not?! Je doet het maar weer! (goed!)
Axelle

Geef een antwoord