Het Wake-up Light verlicht langzaam de kamer; vogeltjes fluiten zacht een ochtendlied. Mijn droom eindigt in een boeddhistisch bos. Ik kijk op de Swatch. Het is 06:30 uur en ik spring van mijn Auping. Ik trek de Luxaflex met een ferme ruk omhoog. Het wordt een prachtige dag; de zon schijnt in mijn gezicht. Voordat ik naar het toilet ga schiet ik in mijn badstoffen Bader en Wehkamppantoffels. Ze voelen nog wat koud. De Villeroy & Boch vangt gelaten mijn ochtendplas op. Het laatste Poplavel trek ik van de rol en spoel door. In de badkamer haal ik uit de Schock mijn Elmex te voorschijn. Ik pers een afgemeten dot pasta op mijn Sonicare. Al pulsend en zoemend worden mijn wangen wakker. Met de Braun grasmaai ik mijn kin glad en bekijk het resultaat met een tevreden grijns in de Swaluw. De Swaluw grijnst slaperig terug. Goedemorgen. Met een washandje van de HEMA wrijf ik de resten van mijn slaap uit de ogen. Een flinke spray Sanex maakt mij weer okselfris en met een vleugje Chanel onder de neus word ik pas echt goed wakker.

Wat zal ik vandaag eens aantrekken? Een belangrijke dag, vandaag. Mijn keuze valt op een zwarte Sloggy onder in de la. Ik schiet in een lange blauwe Levis en trek een witte vers gesteven Arrow over mijn hoofd. Met een dubbele Winsor knoop ik een roze wit gestreepte Peter Hahn om mijn nek. Een roze Marco Polo en bruine van Bommels zonder sokken, zorgen ervoor dat ik er gelikt uit zie. Mijn Hilfiger kleed de boel uiteindelijk helemaal af. Ik kijk een laatste keer inspecterend in de Swaluw. Goedgekeurd. Op naar het ontbijt.

In de Bruynzeel trek ik eerst de Smeg open. Ik scan alle schappen en rekken op zoek naar Campina. Vandaag eet ik Brinta met een vers kopje Douwe Egberts. Voor de lunch maak ik een lunchpakketje. Ik weet niet zeker of ik vandaag gelegenheid heb om te lunchen. Ik smeer wat Blue Band op twee Tarvosneetjes en beleg het geheel met Old Amsterdammer. Een Verkadereep trek ik achteloos uit de keukenla. Een beetje zoetigheid, om later op de dag de ergste honger te stillen, kan geen kwaad. Dat moet kunnen.

Ik trek het AD uit de brievenbus en berg hem op in mijn Samsonite. Ik leg hem bovenop m’n Apple. De Tarvosneetjes verpak ik samen met een Chiquita en een Elstar in mijn Tupperwaredoos. Ook deze plaats ik in mijn Samsonite. Nu nog even het journaal spotten op mijn Bang & Olufsen en dan ga ik op pad. Ik trek mijn Burleymantel van de kapstok en groet mijn vrouw. Ik loop de garage in. Daar staat een groene Peugeot mij ongeduldig op te wachten. Ready for a brand new day.

Reclamezuilen langs de A2 flitsen onachtzaam aan me voorbij. Vandaag ga ik op klantenbezoek bij de grootste klanten van de zaak, gewoon voor een beetje branding. Wel zo belangrijk.
Ik troost me met de gedachte dat branding ook anders beleefd kan worden. Aan een prachtig strand in Corsica.

[b][url=http://www.corsica.maritbroer.nl/images/065.%20De%20branding.jpg]Mien[/url][/b]

[img align=left]http://smallbusinessclicks.com/blog/wp-content/uploads/2008/07/business_branding.jpg[/img]

[i][size=x-small]Fotocredit:
De branding > [url=http://www.corsica.maritbroer.nl/fotocollage.htm]Marit Broer[/url]

Fotocredit:
Business branding > [url=http://smallbusinessclicks.com/blog/]Heath Sanchez[/url][/size][/i]

Categorieën: Maatschappij

Mien

Bewonder luidruchtig en verwonder in stilte

18 reacties

Mosje · 17 februari 2009 op 13:05

[quote]Ik trek mijn Burleymantel van de kapstok en groet mijn vrouw.[/quote]Jaja, maar wat is je vrouw voor merk? Zeeman of Prada?

phoebe · 17 februari 2009 op 13:09

Van welk merk ben je zelf?

Je column is in ieder geval van een A-merk.. 😀

lisa-marie · 17 februari 2009 op 13:15

Inderdaad klaar voor “a BRAND new day” 😀

SIMBA · 17 februari 2009 op 13:17

Geweldig! 😀

FatTree · 17 februari 2009 op 14:42

Leuk idee, met een goede uitsmijter! Is zo’n Wake-Up light trouwens echt lekker wakker worden?

Misschien komt het doordat ik de attentiespanne van een ADHD baby op extacy heb, maar na de derde alinea was het mij wel duidelijk. Iets inkorten had het voor mij nog sterker gemaakt.

P.S: Sommige dingen wil ik niet weten, zoals dat sommige vrouwen ook hun kin scheren :hammer:

Bitchy · 17 februari 2009 op 15:13

Ben ik de enige die de Durex mist? 😀
Wist trouwens niet dat ze voor de heren ook sloggies hebben!

Met een big smile gelezen!

doemaar88 · 17 februari 2009 op 16:08

Leuk en creatief Mien, zoals ik van je gewend ben 😀

pally · 17 februari 2009 op 17:55

Mien start de dag met merken. 😆

groet van Pallybiscuit

fijnedagnog · 17 februari 2009 op 18:01

Ik draai een Samson en neem plaats achter mijn Fujitsu Siemens, Terwijl ik op de Samsung SyncMaster kijk sluit ik mijn hand om de Logitech. Vervolgens typ ik op Compaq ….
“Originele, leuke column.“
Mien manipuleert met merken”.

TOP
:hammer:

LouisP · 17 februari 2009 op 20:21

M.

origineel geschrift. Zeer origineel.

L.

maurick · 17 februari 2009 op 20:59

Leuk geschreven!

[quote]Ready for a brand new day. [/quote]

De kernzin van het verhaal, leuk en origineel! 😀

u-queen · 17 februari 2009 op 21:07

Wat een kijk in je ochtendritueel 😆

Volgens mij ben je aardig ge-brand 😀

erg leuk en had voor mij zeker niet korter gehoeven :lach:

arta · 17 februari 2009 op 21:56

Het gaat helemaal nergens over, maar leest zó heerlijk weg. Originaliteit is absoluut jouw handelsmerk!
Ik moest wel lachen bij Poplavel, legde de klemtoon verkeerd (pop-lavel) en kwam er pas na twee keer lezen achter dat het om ‘koning, keizer, admiraal’ ging.:-D

KawaSutra · 17 februari 2009 op 23:18

Ik heb ‘de wilde frisheid van limoenen’ gemist. 😀
Prima stuk Mien, heel origineel.

Annemarie · 18 februari 2009 op 14:41

Even zitten met een kinnie, een boterham met Zeeuwse boerin en een “Mien”. Helemaal goed 😆 😆 😆

Ma3anne · 18 februari 2009 op 20:19

[quote]Ik pers een afgemeten dot pasta op mijn Sonicare.[/quote]
Hier heb je er één laten liggen. Duo Penotti? :eh:

Erg hoor, ik heb de hele dag lopen kijken welke merken ik gebruik. Had van de meeste dingen geen flauw idee. Het voegt niet echt iets toe, maar het is wel grappig om die dingen bewust te worden. 😀

Neuskleuter · 18 februari 2009 op 22:55

Het had een pracht van een sfeercolumn kunnen zijn, maar die merken verstoren het een beetje. Hehe. Grappig neergezet.

[quote]Reclamezuilen langs de A2 flitsen onachtzaam aan me voorbij. [/quote]
Deze zin is inhoudelijk zo’n contrast met de rest van je column, dat ik het idee heb dat je boodschap is: hoeveel mensen soms ontkennen dat ze voor bepaalde merken kiezen, marketing raakt ons op diverse wijzen allemaal.

Vraag me nu nog af wat de merkwaarde van corporate brand Mien is 😉

Mien · 19 februari 2009 op 07:23

Ik merk dat ik brand en gloei tot achter mijn oren van alle positieve reacties.

Dank, dank, dank.

@Mosje: van de Lidl (ik heb het nog even nagevraagd voor de zekerheid :))

@Phoebe: Loos

@Kawa: komt eraan (bedankt voor de tip!)
@Neus: 1)scherpe waarneming 2)bijna kredietcrisis oplossend :hammer:

Mien

Geef een reactie

Avatar plaatshouder