TV irriteert mij. Vooral de hedendaagse commercials. ‘Omdat ik het waard ben…’ (L’Oreal). Vergeet het maar! jij lekkende rimpelige muts. Niks omdat je het waard bent. Omdat zij vinden dat je het nodig hebt. Je bent een afgeleefd oud lijk, dát is wat L’Oreal je probeert duidelijk te maken. Wij mannen komen er goed vanaf. In het ongunstigste geval wordt ons aanbevolen iets tegen onze oksellucht te doen maar de onderliggende boodschap is eigenlijk alleen dat er dan gewoonweg nog meer te neuken valt. Ben je bereid daarnaast ook nog eens een bepaald drankje te drinken, dan kun je je broek permanent op je enkels laten hangen, getuige het filmpje waarin een puisterig kloothoofd zich door de duivel, uiteraard een zwartjoekel, laat influisteren dat hij het bloedmooie jonge mokkeltje nu maar eens moet gaan soenen, soenen… maak me gèèèèèèk!
Ben je de middelbare school ontgroeit, heb je je pikdrifterige bestaan verruild voor een suffe kantoorbaan en hebben je puisten plaatsgemaakt voor een stropdas, probeer het dan eens met echte Chocomel… L’Oreal mokkels al over joe!

Wanneer L’Oreal, Olaz, Depend of welk gezichtsliftende-antirimpel-luier dan ook op mijn scherm verschijnt raak ik in paniek. Omdat ik juist dan de afstandsbediening niet kan vinden. Mijn ogen kan ik dicht doen maar mijn oren blijven de boodschap ontvangen. Hoe hard ik in gedachten ook een melodietje of liedje probeer te krijsen. Het lukt niet. De afstandsbediening blijft onvindbaar. De boodschap heeft mijn brein bereikt. Vrouwen zijn lelijk. Ze bloeden de hele dag door. Of lekken anderszins. Ze zijn rimpelig en futloos als ouwe pruimen en hun wimpers zijn te kort. Bovendien zijn ze dom.

Vrouwen zijn zó ont-zet-tend-dom!

Oil of Olaz vertelde ons in hun reclame boodschap dat vrouwen behoefte hebben aan een ‘daily facial’. Je hoeft natuurlijk niet de hele dag pornofilms te bekijken om te weten wat een ‘facial’ is. Kijk, mij hoor je dan niet klagen. Ik heb er geen moeite mee om elke vrouw (mits het uiterlijk van zo’n commercialbabe) die er wat droog uitziet eens goed te ‘Zorro-en’. Maar is zo’n reclame niet een tikkeltje sexistisch? En vooral vrouwonvriendelijk? Ben je het onderhand niet helemaal zat, dagelijks geconfronteerd te worden met allerhande gebreken? Met je lelijkheid én domheid?

Ben nou eerlijk. Dát is wat reclamemakers je proberen duidelijk te maken. Jij bent lelijk en zij hebben het middel om er iets aan te doen. En omdat de commercial je toch in je ziel weet te raken ben je ook nog eens bereid het produkt te kopen. Revitalift, ceramide R+, lypiden en nanosomen! Dan ben je dus ook nog eens dom. Iedereen weet dat de produkten die zij aanprijzen de beloften niet waarmaken. Toch koop je deze rommel. Je ambieërt topposities in bedrijven en in bed, wilt gelijke kansen en gelijke rechten. Je wilt met respect behandeld worden maar ondertussen laat je je in de media neerzetten als een gedrocht. Je laat je door de gemiddelde reclameman of -vrouw (!) omlaaghalen tot een derderangs wezen. De boodschap is duidelijk. Maar waarom zien jullie het niet?

Misschien zie je het wel. Maar waarom doe je er niets tegen? Mij stoort het. Ja lieverd, je leest het goed. Mij stoort het. Al was het maar omdat ik die kutstem van ene Hans Kestings gewoonweg niet meer kan horen zeggen dat je als vrouw een daily-facial-met anti-aging-systeem moet ondergaan. Ik wil tijdens het behalen van een spetterend orgasme niet aan deze voormalige Klokhuisnicht herinnerd worden. Ik wil dat een daily facial weer gewoon iets wordt waar je als man van droomt en dat, ondanks het sexistische van deze gedachte, de vrouw weer gewoon een vrouw is.

Zo een die de was doet en gezellig aan het aanrecht staat om manlief te behagen met een lekker maal. Want na zoveel facials…


24 reacties

deZwarteRidder · 7 april 2004 op 11:53

een waar woord Viking..

Sarakim · 7 april 2004 op 12:07

En dan ben je de afslankproducten nog vergeten 🙂

Inderdaad, wat ze beweren dat in die potjes zou zitten spoort van geen kant…tuurlijk: ceramide R complex met actieve fruitsuikers, koop het meteen. 😉

Overigens zie je wel iets over het hoofd voor de reclames voor mannen he. Wat te denken van een scheerapparaat met meer mesjes dan in de gemiddelde keukenlade liggen? Of een scheerapparaat die eigenlijk meer op de racebaan thuishoort? Daarbij dan ook nog de nieuwe nivea for men dagcreme en cleansing gel.

pepe · 7 april 2004 op 12:12

[quote]Zo een die de was doet en gezellig aan het aanrecht staat om manlief te behagen met een lekker maal. [/quote]

En dus maken de mannen hun eigen soep en noemen die Tom van knorr.

Trouwens die aanrecht is niet alleen om aan te koken, je kan er veel meer klaar maken.

Al met al geeft ook deze column maar weer eens aan dat het mooie aan de buitenkant niet van belang is.
En dit keer uit de gedachten van de man geschreven.

Klasse column Viking

Li · 7 april 2004 op 12:35

En dan die man die zijn bril in het afwasschuim laat vallen.
Of die zich door een rijstebrij van vette borden worstelen? Sexy? Nee… ik sop ergens anders van.:-P

Reclame voor haarimplantaten, ook zo dom. Kale mannen stralen veel meer seks uit dan die met een staartje 😀

Maar, eerlijk is eerlijk, deze column is een Gouden Ster waard. 😉

Shitonya · 7 april 2004 op 12:58

Als ik ooit zo’n verkoper van oil of olaz producten tegenkom, dan bekogel ik ‘m met potten oil of olaz 😡

Geweldige realistische column 😛

Irma · 7 april 2004 op 13:11

Erg goed getroffen die realiteit.
Ik zou bijna gaan denken dat je een vrouw bent!
Ik ga helemaal met je mee, maar wat schrijf je nou toch in de onderste twee regels; die zijn niet te lezen, lijkt wel cyrillisch schrift! 😉

Godspeed · 7 april 2004 op 13:32

Enne Viking,

heb je een volle zak:-?
:-D:-D:-D 😀 😀

Kees Schilder · 7 april 2004 op 14:45

Ook voor en na een spetterend orgasme wil ik niet met die klokhuisnicht geconfronteerd worden.
Waanzinnige column weer 😀

Godspeed · 7 april 2004 op 14:58

Normaal praat je er als man niet zo snel over maar hiervoor maak ik een uitzondering.

Ik had deze week een beetje bloed in de urine.
Ik voelde me prima had nergens last van maar als iets aan mijn favoriete speeltje komt ga ik meteen naar de dokter.
Ik kon die middag nog terecht bij een dokter in opleiding.
Na een uitgebreide vragenlijst, en een monster urine ging ze ( ja een vrouwelijke) toch even mijn urinebuis controleren op een ontsteking.
Ik liet mijn broek zakken en met rubberhandschoenen ging ze mijn geval inspecteren.
Nu heb ik een probleem , als vrouwen aan mijn penis gaan spelen ik meestal acuut een erectie krijg.
Zo nu dan ook met tevens een SE’tje :-D:-D
Kreeg ze bijna een [b] facial. [/b] Het scheelde niet veel maar toch misschien het vermelden waard.

Gr. Godspeed:-D:-D:-D

PS: SE= Spontane Ejaculatie

R@@F · 7 april 2004 op 16:24

[quote]Vrouwen zijn zó ont-zet-tend-dom![/quote]

Jij kan het neuken wel vergeten voorlopig bij Poppedijn!!!

Lange Dweil…Hij is groots!!!!

R@@F 😀

viking · 7 april 2004 op 17:22

R@@F, gelukkig heb ik net voor het ’ter perse gaan’ van deze skriebel nog uuuhh… ge-zorro-d waardoor Poppeduifjes blik voorlopig even op oneindig staat. 😀

Ma3anne · 7 april 2004 op 19:30

Een paar jaar geleden heb ik een protestbrief geschreven naar Tena Lady. Het begon me ook de keel uit te hangen al die lekkende soortgenoten dagelijks op TV: vrouwen die een aantal keren per dag stralend in hun broek staan te plassen in het openbaar. Te gek voor woorden.
Hun antwoord was, dat ook mannen Tena Lady gebruiken (waarom dan ‘Lady’?), maar minder dan vrouwen. Ik denk dat mannen eerder naar een andere merknaam zullen grijpen. Dus dit antwoord zei me eigenlijk niks. Mijn ergernis over hun reclame sloegen ze in de wind.

Ik vind het een erg vrouwvriendelijke column deze keer, Viking. Op jouw manier dan. 😀
Hoe vrouwen in reclames worden afgeschilderd is me al jarenlang een doorn in het oog.

Ik had overigens, voor deze column geplaatst was, het idee dat ie van R@@f kwam. Ook zo’n vrouwvriendelijk typ. 😉

Over vorm en inhoud samen: klasse!

Eftee · 7 april 2004 op 21:04

Ik heb vorig jaar een keer die anti-rimpel-zooi gebruikt. Ik weet niet eens meer wat voor merk het was, maar er zat 50% korting op en dat was me al duur genoeg.
Er moest na 2 weken resultaat te zien zijn, volgens de beschrijving. Vriendlief heeft zich suf gelachen, die mocht beoordelen of ik gladder werd.
Niks dus! Het enige wat minder werd, was de crême, in de tube. En die zooi stonk ook nog. Voor mij dus gewoon maar weer de goedkoopste dagcrême, die ik in het vak zie staan bij het Kruidvat of bij de Aldi. Hangt ervan af waar ik op het moment heen moet als het op is.
Ik hou het ook wel bij die andere daily-facial. Schijnt toch een berg eiwit in te zitten en dat is weer goed tegen rimpels 😀 .

Heerlijke column, Viking 😉 .

Maurits · 8 april 2004 op 21:48

Waar zo’n column al niet goed voor is, Viking. Je haalt in ieder geval een wit voetje bij de CX-dames. En dat op een manier die het traditionele manbeeld perfect bevestigt: de ridder die het voor de vrouw opneemt omdat ze dat zelf niet kan. Precies het soort patronen waar reclamemakers gek op zijn. Daar maken ze karikaturen van. Dat maakt het de doelgroep des te gemakkelijker zich er in te herkennen. Misschien moeten de dames Viking nu maar eens uitleggen hoe mannen als hij zich door reclame in de luren laten leggen.

pleuro · 8 april 2004 op 22:06

[quote]En dat op een manier die het traditionele manbeeld perfect bevestigt: de ridder die het voor de vrouw opneemt omdat ze dat zelf niet kan. [/quote]

Wat een ongeloofeloose nonsens…. alsof wij vrouwen niet zelf onze boontjes kunnen doppen! Ik denk dat ik meer ballen heb dan jij Maurits, dus waar blijf jij in deze stelling?

Viking, verder heb je helemaal gelijk, maar het zijn op zich nog niet eens de reclame spotjes waar ik me dood aan erger. Het was een aantal jaren erg hip om als fabrikant van een bepaald maandverbandje (met vleugels, met spoiler, met anti oxydant hydraterend systeem etc) bij elk huishouden een proef exemplaar door de deur te gooien. Erg leuk, wanneer je baarmoeder net verwijderd is… erg leuk wanneer je na een zoveelste IVF poging door zo’n reclame stunt ff weer met de neus op de feiten gedrukt wordt etc..

Dat de mensen die dit soort campagnes bedenken brainless zijn moge wel zijn!

Maurits · 8 april 2004 op 22:29

[quote]Wat een ongeloofeloose nonsens…. alsof wij vrouwen niet zelf onze boontjes kunnen doppen! Ik denk dat ik meer ballen heb dan jij Maurits, dus waar blijf jij in deze stelling?[/quote]

Jammer dat je niet snapte wat ik zei, Pleuro. Ik vind dat vrouwen zeer goed hun eigen boontjes kunnen doppen. Daar hebben ze dus geen ridders voor nodig die het voor ze opnemen. Volgende keer eerst goed lezen en niet direct reageren. Dit is echt een staaltje van ‘Eerst doen dan nadenken’! Zijn het in deze misschien je ballen die je parten spelen?

Mosje · 8 april 2004 op 22:30

Weet je wat mij aan het overkomen is? Ik begin reclame te verdringen. Ik kijk wel, maar zie het niet. Het zal wel te maken hebben met de overdaad of zo. Of met mijn leeftijd. Of met het feit dat ik nog slechts zeer selectief TV kijk.
Maarre, hoe dan ook, gave column Viking!

viking · 9 april 2004 op 09:43

Maurits, ik heb me je te doen. Misschien eens een wat minder strak wielrennerbroekje aantrekken, komt er meer lucht in je grijze cellen. Volgens een van de dames bevordert dat ons denkvermogen.

Maurits · 9 april 2004 op 11:21

[quote]Maurits, ik heb me je te doen. Misschien eens een wat minder strak wielrennerbroekje aantrekken, komt er meer lucht in je grijze cellen.[/quote]
Bij mij zitten de grijze cellen tussen mijn oren. En een wielerbroek trek je ergens anders over heen. Maar ik had al een soort vermoeden dat bij jou het commandocentrum van je activiteiten zich in de regio tussen je benen bevindt.

Ma3anne · 9 april 2004 op 11:43

Jongens, niet vechten! :warn:

viking · 9 april 2004 op 15:57

[quote]Maar ik had al een soort vermoeden dat bij jou het commandocentrum van je activiteiten zich in de regio tussen je benen bevindt.[/quote]
Kejje nagaan, dat ik met mijn pik beter denk dan jij met je hoofd! Wist je dat ik mijn columns type door mijn lul gewoon op het toetsenbord te laten stuiteren? Net zo makkelijk…

Mup · 9 april 2004 op 18:48

[quote]Zo een die de was doet en gezellig aan het aanrecht staat om manlief te behagen met een lekker maal. [/quote]

Drie maal daags en de rest naar behoefte,

Groet Mup.

Maurits · 9 april 2004 op 19:38

[quote]Kejje nagaan, dat ik met mijn pik beter denk dan jij met je hoofd![/quote]
Volgens mij heet dat geen denken! Met een hoofd kan je trouwens veel meer dan alleen maar denken. En daarmee scoor je bij de doelgroep vaak beter dan een potje rampetampen.

[quote]Wist je dat ik mijn columns type door mijn lul gewoon op het toetsenbord te laten stuiteren? Net zo makkelijk…[/quote]
Ik dacht al: “Viking heeft zijn hoofd er weer eens niet bij”

Weet je Viking, je moet een beetje met je tijd meegaan. De pik is gewoon een beetje uit aan het raken. Zelfs vibrators in de vorm van een pik zijn tegenwoordig niet meer populair.

viking · 10 april 2004 op 11:43

[quote]Weet je Viking, je moet een beetje met je tijd meegaan. De pik is gewoon een beetje uit aan het raken.[/quote]
Kan zijn beste Maurits, maar mijn pik is geen modeartikel. Hij is ook, schrik niet, vleeskleurig.
[quote] Zelfs vibrators in de vorm van een pik zijn tegenwoordig niet meer populair.[/quote]
Jij als ervaringsdeskundige zal het weten.

Geef een antwoord

Avatar plaatshouder