“Dit nummer kost 45 cent per minuut … Welkom bij de serivcedesk van KPN Telecom. Veel informatie is ook te vinden op onze internetsite: www.kpnadsl.com.”
De eerste regel van deze column is de introtekst van de helpdesk voor gebruikers van ADSL van KPN. Erg fijn dat de helpdesk me er op wijst dat er veel informatie te vinden is op de website van KPN, maar waarom zou ik de helpdesk nodig hebben? Voor een gezellig praatje over koetjes en kalfjes? Natuurlijk niet, ik heb de helpdesk nodig omdat ik VERDOMME GEEN INTERNET HEB! Dus met hun vriendelijke instructie over de informatie op hun internetsite kan ik helemaal NIETS! Ik besluit mijn oudere broer te bellen. Die weet wel raad met dit soort onzin. Ik leg het probleem uit maar helaas, hij heeft niet echt tijd voor mij. Hij wordt volledig in beslag genomen door de migratie van een website. Op de vraag of ik één van zijn vele laptops mag lenen krijg ik ook al een ontkennend antwoord. Ze worden namelijk ingezet als voedingsstof en levensaders voor de op sprong staande migratie van zijn geliefde website Bollywood X. Zonder testapparatuur met eindgebruikers komt de migratie nooit tot stand. En ja, dan moet ook nog het geld geïnd worden. Kortom Jeroen heeft even geen tijd.

Ik besluit nog een keer te bellen met de servicedesk van KPN Telecom. “Dit nummer kost 45 cent per seconde … Welkom bij de servicedesk van KPN Telecom. Veel informatie is ook te vinden op onze internetsite: www.kpnadsl.com.”
Hoe is het mogelijk! Nu verrekenen ze de wachttijd al in SECONDEN. De schurken, de geldwolven. Ik trek onmiddellijk de stekker eruit. Gelukkig heb ik nog één hulplijn.

Het komt wel eens voor dat iemand je inspireert. Bijvoorbeeld razende reporter Kees Krick, die altijd en overal z’n compacte digitale camera mee naar toe [url=http://www.examedia.nl/columnx/zoek.html?nummer=834]neemt[/url] (nam?). Of fraaie plaatjes schiet van vliegtuigen en winterlandschappen. Dat heeft er al een keer toe geleid dat we tijdens een dagje ‘fotograferen’ vast kwamen te zitten op de bodem van de voormalige [url=http://www.examedia.nl/columnx/modules/news/article.php?storyid=37]Zuiderzee[/url], maar dat terzijde.

Ik ken Kees al jaren en als iemand me nu kan helpen dan is Kees het wel. Al snel heb ik zijn telefoonnummer opgespoord. Het is wel altijd even doorduwen bij Kees voordat de koeien en kalveren op stal staan. Maar allez. Het dient dit keer een goede zaak. De eerste vijf minuten houd ik de telefoon een halve meter van mijn oor en laat de spraakwaterorkaan even uitrazen. Ik kom meteen to the point. Gelukkig heeft de goede verstaander aan de andere kant zijn halve oor op scherp staan. Wat problemen met de KPN? Ik pak mijn camera en kom eraan.

We ontmoeten elkaar op het Maanplein in Den Haag. Het scenario hebben we in no time doorgesproken. We besluiten CEO Eelco een flink betonblok aan zijn been te binden en een enkeltje maan te geven. De springstof die Kees meegenomen heeft in zijn kofferbak volstaat. Uiteraard wordt alles onmiddellijk vastgelegd op digitale camera en real time geupload naar het You Tube kanaal van KPN. Opgeruimd staat netjes.

[i]De twee alinea’s die voor deze themacolumn gebruikt zijn komen uit de columns
[b][url=http://examedia.nl/columnx/modules/news/article.php?storyid=131]Wat is een servicedesk bij KPN?[/url][/b] en [b][url=http://examedia.nl/columnx/modules/news/article.php?storyid=604]Don’t try this at home[/url][/b][/i]


Mien

Bewonder luidruchtig en verwonder in stilte

2 reacties

arta · 23 december 2012 op 16:46

Geweldig!

Mien, jij bent voor mij nu al de ongekroonde koning van dit thema!

SIMBA · 23 december 2012 op 16:57

Ongelooflijk Mien 😮

Geef een reactie

Avatar plaatshouder