“ Goede middag; servicedesk, waarmee kan ik u van dienst zijn?”
“ Hallo, u spreekt met van Puffelen. Ik heb gisteren ook al gebeld. Mijn PC doet het niet meer. Waarschijnlijk omdat…”
“Sorry dat ik u onderbreek meneer van Puffelen, maar laat de diagnose maar aan ons over. Daar zijn wij immers voor, u heeft tenslotte niet voor niets vier uur in de wacht gehangen.”
“ehhhm…. Nee.” “Heeft u 98, XP of Vista?”
“XP denk ik.”
“Mooi, dan zijn we al wat verder. Athlon X2 of Intel Core 2 Duo?”
“Weet ik niet.”
“Geeft niets, we komen er wel uit! De harde schijf….. IDE of SATA?”
“Geen idee mevrouw.”
“ Ah! Geen IDE…SATA dus! En uw internetabonnement? Micro, Mini, Midi, Multi, Maxi of Mega?”
“euh…. adsl….geloof ik…”
“Juist… even wachten hoor, ik zie hier een vermelding op het scherm. Als het goed is hebben wij u naar aanleiding van u telefoontje gisteren een emailtje gestuurd.”
“ Ja maar mevrouw…. Hij DOET het niet.”
“Oooh. U kunt uw email niet ophalen?”
“Precies!”
“Heeft u alles wel juist geconfigureerd staan? U weet wel: POP3, SMTP….”
“Daar snap ik geen snars van. Ik weet alleen dat ie het eergisteren nog gewoon deed.”
“Ik snap het al…even terug naar het begin meneer van Puffelen. U heeft XP toch?”
“Ik geloof het wel.”
“SP1 of SP2?”
“Mevrouw…. al die termen en afkortingen! Hoe moet ik daar wijs uit worden? Volgens mij is dat allemaal niet nodig en ligt het hele probleem in een afkorting!”
“Nou meneer, ik snap dat een PC storing frustraties oplevert maar wij doen ons best om alles op te lossen hoor. Dat doen we voor u, en niet voor ons plezier!”
“Dat begrijp ik. De 10 cent per minuut die ik betaal tijdens dit gesprek en het wachten zijn waarschijnlijk amper genoeg om de kosten te dekken…”
“Dat heeft u goed gezien meneer van Puffelen. U zei dat het probleem volgens u in een afkorting lag, mag ik vragen welke?”
“Natuurlijk mag dat. Mijn konijn heeft de stroomkabel een heel stuk afgekort. Ik wilde graag een nieuwe bestellen.”
“Ik ga er peroonlijk voor zorgen dat u morgen nog een nieuwe kabel heeft meneer van puffelen. Als u even uw adresgevens wilt mailen, ga ik direct aan de slag! Tot horens en een prettige middag verder. Blij u van dienst te hebben kunnen zijn! …… tuut tuut tuut”

Categorieën: Gein & Ongein

5 reacties

arta · 30 juli 2007 op 17:55

😆 😆 😆
Het ergst is dat dit gewoon doorsnee telefoongesprekken met doorsnee telefonistes
zijn…
Leuk neergezet!
🙂

Prlwytskovsky · 30 juli 2007 op 18:06

Kijk, en daar krijg ik nu zo’n ontzettende houten lul van he. Want hoeveel mensen kunnen zich hier niet uit redden?
Hartstikke goed verwoord.

SIMBA · 30 juli 2007 op 19:52

[quote]Als u even uw adresgevens wilt mailen[/quote] 😆 😆 😆
Wat een geinig stukje over het trieste help-desk-leed.

melady · 31 juli 2007 op 00:31

zo herkenbaar

jmdeking · 31 juli 2007 op 16:45

Een nietszeggend stukje tekst die wat mij betreft totaal niet de realiteit benadert, hoe dan ook; goed geprobeert.

Geef een reactie

Avatar plaatshouder