Geachte klant.

Het doet ons deugt u te kunnen mededelen dat wij het aangeboden televisiesignaal digitaal gaan verstrekken en niet alleen het TV signaal maar ook internet bellen kan tegenwoordig digitaal.
Om optimaal van onze diensten gebruik te kunnen blijven maken bieden wij u een decoder aan voor maar € 10,-. (Winkelwaarde €99,-)
Na retournering van de antwoordkaart zal de decoder bij u thuis worden afgeleverd.

Met vriendelijk groet: uw provider. Geachte provider.

Uw decoder heb ik inmiddels ontvangen. Dat wil zeggen: ik heb hem ondanks uw toezegging, zelf van het postkantoor afgehaald. Dat koste mij 3 vrije uren omdat het postkantoor gesloten is als ik uit mijn werk kom en ik toch graag voortijds daar aanwezig wilde zijn. E.e.a. omdat ik net als jullie ook tot de werkende kaste behoor.
Vraagje: die uren wil ik graag declareren, welke procedure hanteert u hierin?

M.vr.Gr.: klant.

Geachte klant.

Met dergelijke claims kunnen wij niets, dit is geheel voor uw eigen verantwoording.

Met vriendelijk groet: uw provider.

Geachte provider.

Vraagje: alles werkt, dat wel, maar als ik mijn DVD recorder programmeer dan neemt deze niets op. Sterker nog: uw zenders zijn niet eens te vinden door mijn DVD recorder.

M.vr.Gr.: klant.

Geachte klant.

Opnemen met een DVD recorder is alleen mogelijk vanaf de zender waar u op dat moment naar kijkt. Wij wensen u veel kijkplezier.

Met vriendelijk groet: uw provider.

Geachte provider.

Als ik een programma opneem ben ik doorgaans niet thuis en kijk dus ook nergens naar, laat staan dat mijn TV aanstaat. Hoe moet ik opnemen tijdens mijn afwezigheid?

Graag reactie.
M.vr.Gr.: Klant.

Geachte klant.

Eind oktober komen er meerdere programmaas ter beschikking voor een nog hoger kijkgenot. In plaats van de 41 zenders die u nu ontvangt kunt u dan liefst 60 zenders ontvangen in de u zo vertrouwde en door ons verzorgde digitale kwaliteit. Onder andere zenders als: Turkije-5, één Arabische, Hindoestaanse en Surinaamse zender en niet te vergeten NBC en CNN.
Mocht u meer of speciale zenders willen dan kunt u ons aanvullende filmpakket bestellen à 9,90 per maand.

Met vriendelijk groet: uw provider.

Beste provider, luister nou eens even naar ome Peet.

Jullie geven geen antwoord op de door mij gestelde vraag, namelijk: hoe moet ik een programma opnemen tijdens mijn afwezigheid?
Als ik niet eens de standaard 41 zenders kan opnemen wat moet ik dan met 60 zenders, nog afgezien van die extra pleuriszooi waar ik geen ene tering van versta en dat mij nog eens € 9,90 per maand gaat kosten? Niks digitaal, geef mij maar analoog.

Klant.

Geachte klant.

Als u voor analoog kiest dan kunt u na 23-okt helaas nog maar 14 zenders ontvangen. Bij deze hebben wij u voldoende geïnformeerd en wensen, gezien uw uitdrukkingsvaardigheid, niet verder met u in discussie te gaan.

Met vriendelijk groet: uw provider.

L.S.
Saillant detail: deze provider heeft de gehele streek onder zijn beheer zodat er niet kan worden overgestapt naar een andere gelijkwaardige provider. Hoe bedoel je: kartelvorming?

Categorieën: Verhalen

8 reacties

arta · 20 augustus 2008 op 07:53

Dit is inderdaad te gek voor woorden, Prlwyt.
(Al was het wel erg amusant om de briefwisseling te volgen:-D)

Dees · 20 augustus 2008 op 08:25

Ow, wat een geduld heb jij. Ik ben meer van de woeste telefoongesprekken. Alles dat zich provider noemt is zo, het is om helemaal gek van te worden. Ik haat providers. En banken. En verzekeringsmaatschappijen. Geinig stukje van de deugt toch nog een deugd gemaakt in het geheel 😉

lisa-marie · 20 augustus 2008 op 09:01

heerlijk deze briefwisseling 😆
Had ik aan moeten denken toen ik ze weer eens een keertje moest opbellen want
dan hoef je het maar een keer uit te leggen
en niet tien keer hetzelfde door de telefoon te schreeuwen aan iemand die toch niets voor je doet.:-D

SIMBA · 20 augustus 2008 op 09:49

Nou ome Peet, dit is een vermakelijk stukje ergernis geworden 😀

SpaansePeper · 20 augustus 2008 op 19:20

Goed stukje 😀

Ik erger me dood aan dit soort dingen, vooral die telefoontjes en brieven die je moet sturen.
En dan de antwoorden die je krijgt zijn om te huilen…
Herkenbaar stuk in ieder geval 😉

KawaSutra · 21 augustus 2008 op 01:09

Je schrijft steeds provider maar het is toch profiteur? :eh: 😀

weathergir · 21 augustus 2008 op 10:20

Wat een gedoe!

Hier vergaten ze de decoder op dit adres aan te bieden en namen ze 25 zenders weg. Nu heb ik 24 nutteloze programma’s over en betaal natuurlijk nog altijd evenveel…

Overigens begrijp ik van mijn digitale vrienden, dat ze blij mogen zijn, als deze provider in de “lucht” is voor tenminste 1 zendertje.

:slapen:

Neuskleuter · 23 augustus 2008 op 22:50

Hilarisch, die geleidelijke verandering van toon. Is dit trouwens serieus zo verstuurd? Ik kan ervan smullen. Providers zijn sowieso vreselijk. Ik heb @Sloom ooit eens gemeld dat ze gewoon eens hun werken moeten doen. Zoals het hoort. (Dat was toen hun slogan)

@Dees, vergeet vooral geen stoffige studie-instellingen! Mijn huidige hogeschool is supersnel en accuraat, maar een bepaalde universiteit in Utrecht heeft behoorlijk kennis gemaakt met mijn sarcasme. Volkomen terecht, uiteraard.

Geef een reactie

Avatar plaatshouder